جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

خدمات حضوری برای درخواست های پستی پاسپورت اکنون در ۳۰۰ محل در کانادا فراهم است

امکان ارائه خدمات حضوری پاسپورت برای درخواست های پستی در ۳۰۰ مرکز در کانادا فراهم شد

خدمات حضوری برای درخواست های پستی پاسپورت اکنون در ۳۰۰ محل در کانادا فراهم است

برخی از مسافرانی که مایل به دریافت پاسپورت خود هستند، اکنون می توانند درخواست کنند که تقاضانامه های پستی آنها برای پردازش به هر یک از بیش از ۳۰۰ مرکز محلی سرویس کانادا منتقل شود.

خدمات حضوری برای درخواست های پستی پاسپورت اکنون در 300 محل در کانادا فراهم است
خدمات حضوری برای درخواست های پستی پاسپورت اکنون در ۳۰۰ محل در کانادا فراهم است

مسافرانی که نیازشان به پاسپورت از ضرورت کمتری برخوردار است، مثل کسانی که به جای دو روز آینده قصد دارند کشور را ظرف چند هفته آینده ترک کنند نیز می توانند از این امکان استفاده کنند.

تاکنون متقاضیانی که در صف قرار داشتند تنها می‌توانستند با مراجعه به یکی از ۳۵ مرکز تخصصی پاسپورت در سراسر کانادا یا تماس با مرکز تماس، درخواست انتقال نمایند.

روال جدید برای کسانی قابل استفاده خواهد بود که تقاضای خود را بیش از ۲۰ روز قبل از طریق پست تکمیل کرده اند، و بنابراین زمان کافی برای ثبت درخواست آنها در سیستم وجود داشته و مدرکی دارند که نشان می دهد قرار است ظرف ۲۰ روز کاری آینده از زمان درخواست انتقال به مسافرت بروند.

کارینا گولد وزیر توسعه اجتماعی می‌گوید بسته به زمانی که فرد قصد سفر دارد، درخواست او یا تسریع می‌شود و پاسپورت‌اش برای او پست می‌شود یا پرونده او برای چاپ و تحویل به یک دفتر محلی منتقل می‌گردد.

افرادی که ۲۰ روز زمان مورد نیاز [برای ثبت در سیستم] را منتظر نمانده اند اما با این حال به دلیل برنامه های قریب الوقوع برای سفر فورا به پاسپورت خود نیاز دارند، می توانند درخواست کنند تا تقاضانامه های خود را به یکی از مراکز سرویس کانادا منتقل کنند، اما باید هزینه های اضافی بپردازند.

این تغییرات در حالی اجرا می شود که کانادایی ها چندین ماه انتظار استرس زا برای تمدید پاسپورت های خود و صف های طولانی و شلوغ در دفاتر پاسپورت را تجربه کرده اند در حالی که کارکنان سعی می کنند مدارک مورد نیاز را تسریع کنند.

ماه گذشته، نخست وزیر اعلام کرد که کمیته ای متشکل از وزرای کابینه را برای رفع مشکل زمان انتظار و انباشت تقاضانامه های معوقه مهاجرت و پردازش پاسپورت تشکیل می دهد، و این تاخیرها را «غیرقابل قبول» خواند.

هدف دولت این است که ۹۰ درصد تقاضانامه هایی را که از داخل کانادا پست می‌شوند یا در باجه سرویس کانادا ثبت می شوند، ظرف ۲۰ روز کاری پس از دریافت آن‌ها پردازش کند.

آمارهای دولتی نشان می دهد که تنها ۴۹ درصد از تمام تقاضانامه های پستی و ثبت شده در سرویس کانادا که در هفته گذشته پردازش شده اند، هدف گذاری رسیدگی ظرف ۲۰ روز را برآورده کرده اند.

گولد می‌گوید با این تغییرات زمان پردازش پاسپورت‌های معوقه تسریع می شود و صف درخواست‌های فوری در دفاتر پاسپورت را کوتاه می‌کند.

دولت می گوید دلیل زمان های انتظار طولانی مدت این واقعیت است که تعداد کمی از مردم در طول دوره پاندمی کووید-۱۹ برای پاسپورت جدید یا تمدید پاسپورت قبلی درخواست دادند؛ و اکنون که مردم راحت تر و با احساس ایمنی بیشتر می توانند کشور را ترک کنند دولت با موج عظیمی از تقاضای انباشته شده مواجه است.

دولت انتظار دارد در سال جاری بیش از چهار میلیون تقاضانامه پاسپورت دریافت کند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا