جدیدترین اخبارجهان

فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

سقوط هلیکوپتر نظامی هند به کشته شدن فرمانده ارتش و ۱۲ نفر از همراهان او منجر شد

فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

نیروی هوایی اعلام کرد که ژنرال بیپین راوات (Bipin Rawat) فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر دیگر از همراهان او روز چهارشنبه در حادثه سقوط هلیکوپتر در ایالت شمالی تامیل نادو (Tamil Nadu) کشته شدند.

نیروی هوایی در یک توییت نوشت که این هلیکوپتر «با حادثه فاجعه باری مواجه شد.» فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

همسر ژنرال راوات نیز در میان کشته شدگان بود. نیروی هوایی گفت یکی از افسران، کاپیتان گروه وارون سینگ (Varun Singh)، از این حادثه جان به در برده و در یک بیمارستان نظامی تحت درمان است.

نیروی هوایی اعلام کرد که این هلیکوپتر Mi-17V5 ساخت روسیه هنگام سقوط در مسیر خود از یک پایگاه هوایی به سمت دانشکده نیروهای دفاعی ارتش در نزدیکی شهر کونور (Coonoor)، یک ایستگاه تپه در تامیل نادو بوده است. علت سقوط هنوز مشخص نشده است. فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

فرمانده ارتش هند و 12 نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند
فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

تصاویر تلویزیونی از صحنه حادثه ستون هایی دود در حال برخاستن از بقایا و نخاله ها را نشان می داد در حالی که مردم محلی سعی داشتند آتش را خاموش کنند و اجساد را از لاشه هلیکوپتر خارج نمایند.

نارندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر هند گفت که راوات سهم بزرگی در مدرن سازی نیروهای نظامی کشور داشته است. مودی گفت «بصیرت و افق دید او در موضوعات استراتژیک بی نظیر بود.»

راجنات سینگ (Rajnath Singh) وزیر دفاع هند گفت راوات «با شهامت و هوشیاری بی نظیری به کشور خود خدمت کرد.»

دولت پاکستان در توییتی گفت که ژنرال قمر جاوید باجوا (Qamar Javed Bajwa) فرمانده ارتش پاکستان {که دشمن دیرینه هند است} «مرگ فاجعه بار» راوات و همسر او را تسیلت گفته است. فرمانده ارتش هند   در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

نیروی هوایی گفت که دستور تحقیقات در مورد این حادثه صادر شده است.

راوات که ۶۳ سال داشت ارشدترین مقام ارتش هند و اولین فرمانده ستاد دفاع هند بود که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت تأسیس شده بود. راوات علاوه بر این مشاور وزارت دفاع بود.

وظیفه اصلی او بازسازی کامل ارتش بود و به سختی برای مدرن سازی و بهبود هماهنگی میان ارتش، نیروی دریای و نیروی هوایی تلاش کرده بود. فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

راوات قبلاً به عنوان فرمانده ستاد ارتش خدمت کرده بود و فرماندهی نیرویی نظامی در ناحیه کشمیر تحت کنترل هند و همینطور خط مقدم با چین را به عهده داشت. فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شدند

راوات در سال ۲۰۱۵ بر «حمله دقیق» هند به کشور همسایه میانمار نظارت داشت که طی این حمله نیروی های شبه کماندو برای حمله به شورشیان ناگا (Naga) که به ارتش هند شبیخون زده و آنها را کشته بودند وارد کشور میانمار شدند.

راوات در سال ۲۰۱۷ به یک افسر ارتش که در کشمیر {محل مبارزه شورشیان با قوانین هند} یک شهروند غیرنظامی را جلوی خودرو جیپ خود بسته بود مدال شجاعت داد. این حادثه موجب برانگیختن جنجال در هند و خارج از هند شد و گروه های حقوق بشری می گفتند که این افسر یک انسان را به عنوان سپر در مقابل معترضان پرتاب کننده سنگ استفاده کرده است. راوات گفت که اقدام این افسر در محدوده قوانین قرار داشته زیر ارتش با یک «جنگ کثیف» در منطقه مورد مناقشه مواجه بوده و ناچار بوده که از راه های «نوآورانه» مبارزه کند.

ماه گذشته اظهارات راوات در تلویزیون که گفته بود شهروندان کشمیری پیشنهاد داده اند که «که خودشان تروریست ها را بدون محاکمه اعدام کنند» و این یک «نشانه مثبت» است موجب برانگیختن جنجال دیگری شد. اعدام مردمی بدون محاکمه تحت قانون هند غیرقانونی است. راوات هیچ مدرکی در حمایت از اظهارات خود ارائه نداد.

کشمیر بین هند و پاکستان تقسیم شده است و هر دو کشور مدعی مالکیت سراسر این قلمرو هیمالیایی هستند. اکثر مسلمانان کشمیری از هدف شورشیان برای رسیدن به کشمیر متحد به صورت مستقل یا تحت حکومت پاکستان حمایت می کنند.

راوات قبلاً در سال ۲۰۱۵ از یک حادثه سقوط هلیکوپتر در ایالت شمالی ناگالند (Nagaland) جان به در برده بود.

هیلکوپتر حمل و نقل نظامی مدل Mi-17V5 که روز چهارشنبه سقوط کرد به طور گسترده ای توسط ارتش و وزیران برای بازدید از اماکن دفاعی در هند مورد استفاده قرار می گیرد. فرمانده ارتش هند و ۱۲ نفر از همراهان او کشته شدند

در سال ۲۰۱۷ یک هلیکوپتر Mi-17V5 در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش (Arunachal Pradesh) سقوط کرد و هفت پرسنل نظامی در این حادثه کشته شدند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا