ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایران و گازپروم روسیه یک قرارداد بزرگ همکاری در زمینه انرژی امضا کردند

ایران و گازپروم روسیه یک تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری برای توسعه میدان های گاز و نفت ایران امضا کردند

ایران و گازپروم روسیه یک قرارداد بزرگ همکاری در زمینه انرژی امضا کردند

خبرگزاری وزارت نفت ایران (شانا) گفت که شرکت ملی نفت ایران (NIOC) و گازپروم شرکت تولید گاز روسیه روز سه شنبه یک تفاهم‌نامه به ارزش ۴۰ میلیارد دلار  امضا کردند.

ایران و گازپروم روسیه یک قرارداد بزرگ همکاری در زمینه انرژی امضا کردند
ایران و گازپروم روسیه یک قرارداد بزرگ همکاری در زمینه انرژی امضا کردند

این توافق در جریان یک مراسم آنلاین توسط مدیر عاملان دو شرکت همزمان با ورود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران برای اجلاسی با حضور همتایان ایرانی و ترکیه ای او امضا شد.

طبق اعلام خبرگزاری وزارت نفت ایران شرکت گازپروم در توسعه میدان های گازی کیش و پارس شمالی و همچنین شش میدان نفتی به شرکت ملی نفت ایران کمک خواهد کرد. گازپروم علاوه بر این در تکمیل پروژه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) و ساخت خطوط لوله صادرات گاز همکاری خواهد کرد.

ایران پس از روسیه دارای دومین ذخایر بزرگ گاز جهان است اما تحریم های ایالات متحده آمریکا مانع دسترسی ایران به تکنولوژی مورد نیاز شده و توسعه صادرات گاز را کند کرده است.

سفر ولادیمیر پوتین به تهران در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین نظم بازارهای جهانی نفت و گاز را تغییر داده و قیمت ها را بسیار افزایش داده [که به نوبه خود هزینه های زندگی و نرخ تورم شاخص مصرف کننده را بالا برده است] به دقت زیر نظر قرار دارد.

این توافق در جریان یک مراسم آنلاین توسط مدیر عاملان دو شرکت همزمان با ورود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران برای اجلاسی با حضور همتایان ایرانی و ترکیه ای او امضا شد. طبق اعلام خبرگزاری وزارت نفت ایران شرکت گازپروم در توسعه میدان های گازی کیش و پارس شمالی و همچنین شش میدان نفتی به شرکت ملی نفت ایران کمک خواهد کرد. گازپروم علاوه بر این در تکمیل پروژه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) و ساخت خطوط لوله صادرات گاز همکاری خواهد کرد. ایران پس از روسیه دارای دومین ذخایر بزرگ گاز جهان است اما تحریم های ایالات متحده آمریکا مانع دسترسی ایران به تکنولوژی مورد نیاز شده و توسعه صادرات گاز را کند کرده است. سفر ولادیمیر پوتین به تهران در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین نظم بازارهای جهانی نفت و گاز را تغییر داده و قیمت ها را بسیار افزایش داده [که به نوبه خود هزینه های زندگی و نرخ تورم شاخص مصرف کننده را بالا برده است] به دقت زیر نظر قرار دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا