جدیدترین اخبارجهان

یک رهگذر مسلح با کشتن فرد مهاجم در تیراندازی ایندیانا از تلفات بیشتر جلوگیری کرد

پلیس از اقدامات مرد رهگذری که مهاجم تیراندازی مرکز خرید ایندیانا را کشت، تمجید کرد

یک رهگذر مسلح با کشتن فرد مهاجم در تیراندازی ایندیانا از تلفات بیشتر جلوگیری کرد

پلیس روز دوشنبه گفت، اگر به خاطر اقدامات «قهرمانانه» یک رهگذر مسلح نبود، مرد مهاجمی که سه نفر را در یک مرکز خرید در نزدیکی ایندیاناپولیس کشت،  احتمالاً جان بسیاری دیگر از مردم را نیز می گرفت، اما رهگذر مسلح فرد مظنون را به ضرب گلوله کشته و حمله را متوقف کرد.

به گفته مقامات پلیس الیسشا دیکن (Elisjsha Dicken) 22 ساله، که یکشنبه شب در هنگام حادثه به طور قانونی یک اسلحه گرم حمل می کرد تقریباً به محض این که فرد مظنون در یک فودکورت در مرکز خرید گرین‌وود پارک مال (Greenwood Park Mall) در ایندیانا  شروع به تیراندازی کرد با تفنگ با او «درگیر شد» و او را  به ضرب گلوله کشت.

جیم آیسون (Jim Ison) رئیس پلیس گرین‌وود، دیکن را که یکشنبه شب به همراه دوست دخترش در مرکز خرید حضور داشت، قهرمان دانست و گفت شجاعت و شایستگی‌ او از کشتار و خونریزی بیشتر جلوگیری کرد. آیسون روز بعد به خبرنگاران گفت، اگرچه او فاقد هرگونه آموزش نظامی یا انتظامی بود، اما حرکات دیکن در هنگام شلیک « به مرد مظنون با یک تفنگ دستی از فاصله بسیار دور» «متبحرانه» و «از لحاظ تاکتیکی درست» بود.

رئیس پلیس گفت «در همان حین که دیکن با مظنون درگیر شد و به او نزدیک شد»، به دیگران اشاره کرد که از پشت سر او خارج شوند و افزود که دیکن پس از آن خود را به پرسنل امنیتی مرکز خرید تسلیم کرد و با پلیس همکاری کرد.

از لحظه ای که مظنون تیراندازی را شروع کرد تا هنگامی که کشته شد، تنها دو دقیقه به طول انجامید. رئیس پلیس گفت که پیش از این، مرد مسلح بیش از یک ساعت را در دستشویی این مرکز خرید گذرانده بود، که ظاهراً برای حمله آماده می شد و در حال روی هم سوار کردن قطعات جدا شده سلاح کشتار بوده است که در یک کیسه حمل می کرد.

به گفته آیسون، ابتدا به دیکن دستبند زده شد و اسلحه او قبل از اینکه برای بازجویی به اداره پلیس برده شود، ضبط شد، و در اداره پلیس توضیحات او توسط فیلم ویدئویی مرکز خرید تایید شد.

ایسون گفت: «اگر به خاطر این شهروند مسلح مسئول پذیر نبود که ظرف دو دقیقه اول تیراندازی خیلی سریع وارد عمل شد، احتمال شب گذشته افراد زیادی می مردند.»

رئیس پلیس گفت که فرد مسلح به نام جاناتان داگلاس ساپیرمن (Jonathan Douglas Sapirman) 20 ساله یک از ساکنان محلی بود که به تنهایی زندگی می کرد، و در ماه مه شغل خود در انبار را ترک کرده و اخیراً حکم تخلیه خانه اش را دریافت کرده بود.

ایسون همچنین گفت که مظنون دو تفنگ و یک اسلحه کمری همراه با چند خشاب مهمات و بیش از ۱۰۰ گلوله داشت و از یکی از تفنگ ها حدود ۲۴ گلوله شلیک کرد.

ایسون گفت که سه نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. دو نفر از کشته شدگان زن و شوهر به ترتیب ۵۶ و ۳۷ ساله بودند. نفر سوم مردی ۳۰ ساله بود.

مدافعان حقوق اسلحه این تیراندازی دسته جمعی اخیر را به عنوان فرصتی برای توجیه اینکه چرا اهمیت دارد که به آمریکایی ها اجازه حمل سلاح گرم داده شود، مورد بهره برداری قرار دادند.

طبق گزارش اف‌بی‌آی (FBI) در ماه مه به ندرت در ایالات متحده اتفاق می‌افتد که یک شهروند ناظر حادثه بتواند حمله یک «تیرانداز فعال» را متوقف کند؛ این گزارش نشان می‌دهد تنها دو مورد از ۶۱ حمله مشابه در سال گذشته با دخالت و «درگیر شدن شهروندان با فرد تیرانداز» به پایان رسیده است. تحلیل مشابهی توسط نیویورک تایمز نشان داد که تنها ۲۲ مهاجم مسلح در ۴۳۳ تیراندازی دسته جمعی از سال ۲۰۰۰ تا کنون توسط یک شهروند ناظر حادثه هدف شلیک گلوله قرار گرفته اند.

ایندیانا  تیراندازی در ایندیاناپولیس  تیراندازی در ایندیاناپولیس  تیراندازی در ایندیاناپولیس  تیراندازی در ایندیاناپولیس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا