ایرانجدیدترین اخبار

دولت ایران ۹.۴ میلیون کارتخوان بانکی را غیرفعال کرد

سازمان دولتی امور مالیاتی ایران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان را غیرفعال کرد

دولت ایران ۹.۴ میلیون کارتخوان بانکی را غیرفعال کرد

رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ایران از غیرفعال شدن ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تجهیزات پرداخت با کارت بانکی یا کارتخوان با مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دولت ایران ۹.۴ میلیون کارتخوان بانکی را غیرفعال کرد
دولت ایران ۹.۴ میلیون کارتخوان بانکی را غیرفعال کرد

به ادعای اشکان هراتی این کارتخوانها با هماهنگی بانک مرکزی ایران و سازمان امور مالیاتی غیرفعال شده است.

اشکان هراتی گفت اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی یکی از مواد زیرساختی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است؛ تا پیش از این تعداد ابزارهای پرداخت در ایران حدود «۱۸ میلیون و ۷۷۹ هزار» مورد بوده و اکنون این تعداد به حدود «هشت میلیون و ۳۰۰ هزار» کارتخوان رسیده که «به صورت فعال به پرونده‌های مالیاتی متصل شدند.

رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ایران گفت شناسایی حسابهای تجاری تا اواسط شهریورماه و راه‌اندازی «سامانه مودیان مالیاتی» در بیستم تیرماه در دست اقدام است و تاکنون حدود «۶ هزار مودی» عضو این سامانه شده‌ و مراحل اولیه ثبت‌نام را طی کرده‌اند.

هراتی گفت نگرانی از دریافت اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی و گاهی غیر تجاری با استفاده از اطلاعات مربوط به فرایند بانکی کارتخوان ها از یک سو و استفاده نکردن برخی از اصناف برای فرار مالیاتی، از سوی دیگر موجب شده تا سطح حساسیت فعالان حوزه اقتصادی کشور نسبت به مراحل اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» افزایش یابد.

وحید عزیزی، مدیر دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی ایران نیز بیشتر گزارش‌های مردمی از «فرار مالیاتی» اصناف را مربوط به استفاده نکردن «پزشکان» از دستگاه‌های «کارتخوان» داده بود.

وحید عزیزی، مدیر دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امورمالیاتی ایران نیز بیشتر گزارش‌های مردمی از «فرار مالیاتی» اصناف را مربوط به استفاده نکردن «پزشکان» از دستگاه‌های «کارتخوان» داده بود.   

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا