ایرانجدیدترین اخبارجهان

عفو بین‌الملل خواستار پیگرد عاملان قطع انگشتان یک زندانی در زندان اوین تهران شد

عفو بین‌الملل میگوید ایران باید در قبال قطع عضوهای زندانیان پاسخگو باشد 

عفو بین‌الملل خواستار پیگرد عاملان قطع انگشتان یک زندانی در زندان اوین تهران شد

هشدار به خوانندگان: این خبر حاوی مطالب ناراحت کننده است.

سازمان عفو بین‌الملل با تاکید بر اینکه قطع‌انگشتان دست یک زندانی «بی رحمانه» و «غیرقابل توصیف» است خواستار پیگرد عاملان قطع انگشتان یک زندانی در زندان اوین شد.

ماموران جمهوری اسلامی ایران انگشتان‌دست یک زندانی را به دلیل سرقت و با استفاده از دستگاه گیوتین، قطع کردند که به علت شدت درد پس اجرای حکم به بیمارستان منتقل شده است.

حکم قطع انگشتان این زندانی که هویت وی پویا ترابی اعلام شده با حضور چند مامور و یک پزشک در زندان اوین تهران صورت گرفته است.

همچنین در بهار امسال انگشتان فردی بنام سید برات حسینی توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران، بدون دادن داروی بیهوشی قطع شده بطوریکه این فرد در اثر شدت درد پس از اجرای حکم بی هوش شده و اکنون بدون مراقبت‌های کافی جسمی و روحی در زندان در انزوا به سر می‌برد.

بنابر گزارش سازمان عفو بین‌الملل ماموران ایران پیش از قطع چهار انگشت دست راست  حسینی به او پیشنهاد داده اند در صورت پرداخت هزینه نگهداری انگشتان قطع شده اش در یخ می توانند به او اجازه پیوند دوباره انگشتانش را بدهند و چون او امکان پرداخت این هزینه را نداشته، امکان پیوند را نیز از دست داده است.

به گفته سازمان عفو بین الملل «قطع عضو مطابق مقررات بین المللی شکنجه و عمل مجرمانه بوده و ممنوع است. همچنین تمام کسانی که در دستور یا اجرای این مجازات های بدنی نقش داشته اند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

گفته شده حداقل هشت زندانی دیگر در ایران در آستانه قطع انگشتان خود هستند.

با این وجود بر اساس قوانین ایران، قطع انگشتان دست مطابق قانون مجازات اسلامی صورت می‌گیرد.

عفو بین‌الملل معتقد است ماموران جمهوری اسلامی ایران در فرودین ماه امسال دستگاهی مشابه گیوتین را با هدف تمرکز بر اجرای احکام قطع عضو در زندان اوین تهران نصب کرده‌اند.

قطع دست با دستگاه گیوتین  قطع دست با دستگاه گیوتین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا