ایرانجدیدترین اخبار

وزیر خارجه ایران : مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده است

وزیر خارجه ایران : مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در روز چهارشنبه چهارم اسفند اعلام کرد که مذاکرات وین به مرحله «حساس و مهمی» رسیده است.

وزیر خارجه ایران : مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده است
وزیر خارجه ایران : مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده است

وزیر خارجه ایران گفت «موضوعات اندک اما بسیار مهمی» در مذاکرات باقی مانده که به نتیجه برسد، اما با این حال جمهوری اسلامی به هیچ وجه از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهد آمد.

 حسین امیرعبداللهیان اضافه کرد که ما در مجموع نسبت به مذاکرات وین خوشبین هستیم و امیدوارم موضوعاتی هم که باقی مانده‌اند، طی روزهای آینده با واقع‌بینی طرف های غربی به نتیجه برسند.

 در روزهای گذشته نشریه پولیتیکو گزارش کرده بود که وزیران خارجه کشورهای عضو برجام احتمالا در روزهای آینده برای نهایی کردن توافق هسته‌ای در وین دیدار خواهند کرد.

 به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، مقامات این کشور از این توافق راضی نیستند و آن را شبیه به برجام می دانند.

خبرگزاری رویترز از یک مقام ارشد حکومت ایران نقل کرده است که در جریان برگزاری مذاکرات احتمالاً پنج یا شش نفر از زندانیان دو تابعیتی در فرآیند مبادله زندانیان با آمریکا آزاد خواهند شد.

عمان در این بین در نقش میانجی بین ایران و آمریکا عمل کرده و واسطه آزادی زندانیان دو طرف شده است.

در همین راستا بدر‌ بن‌حمد البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان گفته است که «نامه سلطان عمان را به رئیس جمهور ایران می رسانم.»

 وزیر خارجه ایران همچنین گفت که پیامی از وزیر خارجه عراق دریافت کرده است. این پیام حاوی اعلام آمادگی عربستان سعودی برای ادامه مذاکرات بین دو طرف است.

 حسین امیرعبداللهیان گفته است که «برای ادامه همکاری های مشترک با همه طرف ها درباره مسائل منطقه آمادگی داریم و این موضوع را با جدیت ادامه می دهیم. آمادگی خود را نیز برای مذاکرات اعلام کرده ایم.»

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی طی کنفرانس امنیتی مونیخ که در روز شنبه برگزار شد گفته بود که «ریاض آماده برای برگزاری دور پنجم مذاکرات مستقیم با ایران است؛ حتی با وجود اینکه پیشرفت اساسی در این مذاکرات دیده نشده است.»

وزیر خارجه عربستان سعودی  وزیر امورخارجه عمان   وزیر خارجه عربستان سعودی  وزیر امورخارجه عمان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا