ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایران کاردار آلمان را در خصوص هتک حرمت قرآن احضار کرد

کاردار آلمان در تهران بدلیل توهین به مقدسات اسلام احضار شد

ایران کاردار آلمان را در خصوص هتک حرمت قرآن احضار کرد

به دلیل توهین و هتک حرمت به قران و مقدسات اسلامی در هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران (در غیاب سفیر) به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. وزارت امور خارجه ایران دلیل این احضار را اقدام تحریک‌آمیز معاندین جمهوری اسلامی در اهانت به قرآن و مقدسات مسلمانان در شهر هامبورگ عنوان کرده است.

به گفته وزارت خارجه ایران، چند نفر در حالی که پرچم شیر و خورشید در دست داشتند در ایام عزای حسینی مقابل مرکز اسلامی هامبورگ با رقصیدن به قرآن و بزرگان دین اسلام اهانت کرده اند.

پلیس آلمان اگرچه در محل حضور یافت اما در واکنش به این اهانت هیچ اقدامی برای جلوگیری از این عمل که در قوانین این کشور نیز ممنوع می‌باشد انجام نداد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی این رویداد اعلام کرد که ایران منتظر واکنش فوری، شدید و صریح آلمان در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و پیگیری سریع قضایی برای پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی است.

سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است اخیرا به اتهام «یهودی ستیزی» از سوی دادگاه محکوم به اخراج از این کشور شده است. دادگاه می گوید او با مقام‌های حزب‌الله لبنان در تماس بوده و این درحالی است که به اعتقاد آلمان حزب الله لبنان سازمان تروریستی و فعالیت آن را در این کشور ممنوع است.

به دلیل توهین و هتک حرمت به قران و مقدسات اسلامی در هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران (در غیاب سفیر) به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. وزارت امور خارجه ایران دلیل این احضار را اقدام تحریک‌آمیز معاندین جمهوری اسلامی در اهانت به قرآن و مقدسات مسلمانان در شهر هامبورگ عنوان کرده است. به گفته منابع آگاه در ایران، چند نفر در حالی که پرچم شیر و خورشید در دست داشتند در ایام عزای حسینی مقابل مرکز اسلامی هامبورگ با رقصیدن به قرآن و بزرگان دین اسلام اهانت کرده اند.  هتک حرمت به قرآن

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا