جدیدترین اخبارجهان

هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه

حسین امیرعبداللهیان، به اسرائیل هشدار داد که اگر حملات به غزه را متوقف نکند، خاورمیانه ممکن است از کنترل خارج شود

هشدار حسین امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که ایالات متحده نیز در ارائه حمایت نظامی از اسرائیل مقصر است. چند ساعت بعد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نیروهای نظامی هشدار داد که مردمش در نبرد برای حفظ جان خود هستند و اعلام کرد که جنگ علیه حماس به انتخاب «پیروزی یا مرگ» تبدیل شده است.

هشدار حسین امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه
هشدار حسین امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه

به گفته وزارت بهداشت حماس بیش از ۴۶۰۰ فلسطینی در دو هفته گذشته در غزه کشته شده‌اند، و در عین حال اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که حملات هوایی خود را تشدید می کند.

در یک کنفرانس خبری، حسین امیرعبداللهیان هشدار داد: به آمریکا و نیروی نیابتی آن اسرائیل این پیام را منتقل می‌کنم که اگر فوراً جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه را متوقف نکنند، هر لحظه و هر چیزی ممکن است منطقه را از کنترل خارج کند.

در تهران او اعلام کرد که نتایج ممکن است بسیار سخت و ناراحت‌کننده باشند و تأثیرات گسترده‌ای را در منطقه و برای افرادی که در دفاع از جنگ درگیر هستند، داشته باشد.

حسین امیرعبداللهیان اضافه کرد که حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل به معنای آن است که درگیری‌های در حال اجرا در غزه به عنوان یک جنگ نیابتی به نمایندگی از ایالات متحده توسط اسرائیل صورت گرفته است.

مقامات برجسته ایالات متحده همچنین اظهار می‌کنند که تداوم درگیری ممکن است گسترش پیدا کند.

وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، در برنامه این هفته شبکه ABC هشدار داد که خطر تشدید قابل توجه حملات علیه سربازان یا شهروندان آمریکایی وجود دارد.

لوید آستین افزود: اگر هر گروه یا کشوری قصد دارد این درگیری را گسترش دهد و از این وضعیت ناراحت‌کننده سوءاستفاده کند، توصیه ما این است که این کار را نکند.امیرعبداللهیان

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به امکان تشدید تنش توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی مانند حزب الله و حماس اشاره و اعلام کرد که ایالات متحده تمام تدابیر مورد نیاز را عملی می‌کند تا از امنیت اسرائیلی‌ها و شهروندان آمریکایی حفاظت نماید.

همچنین در روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو به نیروهای نظامی در منطقه شمال اسرائیل نزدیک مرز با لبنان سفر کرد. این منطقه از روزهای ابتدایی درگیری شاهد تبادل آتش با حزب الله بوده است.

بنیامین نتانیاهو اظهار کرد: ما در جنگ برای حفاظت از زندگی خود هستیم، جنگ برای دفاع از خانه‌هایمان، این یک واقعیت است. انجام بده یا بمیر! آنها مجبورند بمیرند.امیرعبداللهیان

بنیامین نتانیاهو به حزب الله هشدار داد که وارد جنگ نشوند و اظهار کرد: حزب الله بزرگترین اشتباه زندگی خود را خواهد کرد. ما با نیرویی غیرقابل تصور به آنها ضربه خواهیم زد. این به معنای ویرانی برای آنها و کشور لبنان خواهد بود.

حزب الله اعلام کرده که به طور کامل برای شرکت در جنگ با اسرائیل آماده است.

امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه
امیرعبداللهیان به اسرائیل: توقف جنگ در غزه یا از دست دادن کنترل منطقه
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا