انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

در تورنتو اجاره بهتر است یا خرید؟ کارشناسان مالی مزایا و معایب را بررسی کرده اند

خرید خانه در تورنتو اغلب هوشمندانه است اما اجاره خانه نیز می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد

اجاره خانه یا خرید؟ کدام در تورنتو بهتر است؟ کارشناسان مزایا و معایب را بررسی کرده اند

با وجود قیمت‌های سر به فلک کشیده املاک و مستغلات تورنتو یکی از کارشناسان مالی می گوید که هنوز معتقد است که خریدن خانه در مقایسه با اجاره تصمیم هوشمندانه تری است.

شبکه سی تی وی نیوز تورنتو از سردبیر مالی پاتریشیا لاوت-رید (Patricia Lovett-Reid) پرسید که از نظر او بهترین اقدام برای خریداران آینده که در حال حاضر توان خرید خانه در بازار داغ مسکن تورنتو را دارند چیست.

لاوت-رید گفت اگرچه همواره این انتخاب به شرایط فردی بستگی دارد اما او «معمولاً در جبهه طرفداران مالکیت خانه» قرار دارد.

لاوت رید گفت «من طرفدار جدی مالکیت خانه هستم.» «من معافیت مالیاتی عواید سرمایه ای روی اقامتگاه اصلی را دوست دارم. از نظر من همین تخفیف مالیاتی به تنهایی کفه ترازو را جابجا می کند.»

اما لاوت-رید گفت عوامل متعددی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری درباره مناسب بودن مالکیت خانه برای خود در نظر بگیرید.

لاوت-رید گفت «خرید یک خانه تضمین کننده ثروت آفرینی نیست.» «ممکن است باور کردن این موضوع سخت باشد اما قیمت‌ها ممکن است کاهش پیدا کنند.»

لاوت –رید گفت مالکان خانه باید برای برخی هزینه های غیرمنتظره آمادگی داشته باشند که اجاره نشین ها در قید مسئولیت آن هزینه ها نخواهند بود.

لاوت-رید گفت «در مورد یک خانه شاید هزینه های وام مسکن برای شما مشخص و معلوم باشند اما عوامل غیرمنتظره و گاه غیرقابل قیمت گذاری در مورد مالکیت خانه می تواند مسائلی مانند نشتی و چکه کردن سقف، ترکیدن لوله یا خراب شدن مشعل گرمایش باشند.»

لاوت-رید تأکید می کند که برای کسانی که توان خرید یک خانه را دارند این تصمیم همیشه گزینه مناسب نیست.

لاوت-رید گفت «به نظر من شما باید وضعیت شخصی خود را در نظر بگیرید. آیا وضعیت زندگی شما باثبات است. آیا شغل شما باثبات است. آیا وضعیت اشتغال شما باثبات است؟»

لاوت-رید معتقد است که مردم «اگر قصد دارند خود را درگیر مسئولیت‌های خرید املاک کنند» باید خاطرجمع باشند که تمام قسمت‌های زندگی آنها «باثبات است.»

لاوت-رید گفت «از نظر من همیشه خرید املاک یکی از بهترین تصمیمات در بلندمدت است اما در کوتاه مدت همیشه چنین دیدگاهی نسبت به این موضوع ندارم.»

اجاره خانه یا خرید؟ کدام در تورنتو بهتر است؟ کارشناسان مزایا و معایب را بررسی کرده اند

اجاره نشین ها نیز می توانند ثروت تولید کنند

اجاره خانه یا خرید؟ کدام در تورنتو بهتر است؟ کارشناسان مزایا و معایب را بررسی کرده اند

در عین حال که لاوت-رید می گوید که از نظر او مالکیت خانه اقدام مالی هوشمندانه تری است اما هنوز بر این باور است که اجاره کردن نیز مزایای متعددی دارد.

لاوت-رید گفت «اجاره کردن همیشه به این معنا نیست که پول خود را دور می ریزید و صاحب‌خانه خود را ثروتمندتر می کنید.»

لاوت-رید گفت که مزیت اصلی اجاره کردن خانه برای کسانی که نمی خواهند پای صورتحساب هزینه های تعمیرات خانه را امضا کنند این است که اجاره می تواند ثبات مالی بیشتری داشته باشد.

لاوت-رید علاوه بر این گفت که اگر مردم بخواهند یا ناچار باشند نقل مکان کنند، اجاره کردن انعطاف‌پذیری بیشتری برای مردم فراهم می کند در حالی که فروش یک خانه می تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

لاوت-رید گفت اجاره نشین هایی که دارای درآمد قابل تصرف (درآمد اصلی پس از کسر مالیات و هزینه ها) هستند نیز اگر در مورد پول خود هوشمندانه رفتار کنند می توانند می توانند ثروت ایجاد کنند.

لاوت-رید گفت «در نهایت مسئله به این نقطه ختم می شود که هر یک سنتی که دریافت می کنید را خرج نکنید.»

لاوت-رید برای افرادی که هنوز پس از پرداخت اجاره بها درآمد قابل تصرف دارند توصیه می کند که این پول را از مخارج خود کنار بگذارند.

«برداشتن این پول و سرمایه گذاری آن در بازار یک استراتژی معقولی است. شما می توانید اجاره نشین باشید و در عین حال ثروت آفرینی کنید.»

اجاره خانه یا خرید؟ کدام در تورنتو بهتر است؟ کارشناسان مزایا و معایب را بررسی کرده اند

اگر صرفاً توان خرید خانه در خارج از تورنتو را دارید چطور؟

اجاره خانه یا خرید؟ کدام در تورنتو بهتر است؟ کارشناسان مزایا و معایب را بررسی کرده اند

لاوت-رید می گوید نقل مکان به خارج از تورنتو صرفاً در تعقیب رؤیای خانه دار شدن همیشه تصمیم درستی نیست.

لاوت-رید گفت «ممکن است با تمام این احوال به هدف خود برسید اما واقعیت این است که همچنان این احتمال وجود دارد که شرایط را نپسندید، هرچند که به سختی تلاش کرده باشید تا خود را قانع کنید که این یک تصمیم مالی درست و مناسب است.»

لاوت-رید متذکر شد هر کسی که نقل مکان به خارج از شهر را صرفاً به این دلیل در نظر دارد که در آنجا توان خرید خانه ای را داشته باشد اول باید در آن منطقه خانه ای اجاره کند تا مطمئن شود که شرایط آنجا را دوست دارد.

مسکن تورنتو        مسکن تورنتو        مسکن تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا