جدیدترین اخبارجهان

قاضی پرونده شکایت توییتر علیه ماسک به صدور حکم های کم سابقه و مجبور کردن خریداران به تکمیل معامله شهرت دارد

قضاوت دادگاه توییتر علیه ایلان ماسک به عهده یکی از معدود قضاتی گذاشته شده که اغلب دستور تکمیل معامله توسط خریداران را می دهد

قاضی پرونده شکایت توییتر علیه ایلان ماسک به صدور حکم های کم سابقه و مجبور کردن خریداران به تکمیل معامله شهرت دارد

قاضی ناظر بر دعوای ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توییتر علیه ایلان ماسک، به کاردرست بودن شهرت دارد و همچنین به طرز متمایزی یکی از معدود حقوقدانانی است که تا به حال به یک خریدار بی تمایل دستور داده است که معامله ادغام یک شرکت آمریکایی را به انجام برساند.

قاضی پرونده شکایت توییتر علیه ماسک به صدور حکم های کم سابقه و مجبور کردن خریداران به تکمیل معامله شهرت دارد
قاضی پرونده شکایت توییتر علیه ماسک به صدور حکم های کم سابقه و مجبور کردن خریداران به تکمیل معامله شهرت دارد

کَتالین مک کورمیک (Kathaleen McCormick) سال گذشته مقام قاضی انصاف یا قاضی ارشد دادگاه عالی را بر عهده گرفت و اولین زن در این سمت بود. روز چهارشنبه شکایت توییتر (که به دنبال مجبور کردن ماسک به تکمیل قرارداد خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی است) به او محول شد، که انتظار می رود یکی از بزرگترین جدال های حقوقی در سال‌های اخیر باشد.

آدام بدوی (Adam Badawi) که استاد حقوق متخصص در راهبری شرکتی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است گفت «او (کَتالین مک کورمیک) از قبل سابقه خوبی در نپذیرفتن و کنار نیامدن با برخی از بدترین رفتارهایی را دارد که شاهد هستیم مردم در این زمینه ها هنگامی که می خواهند از معاملات خارج شوند از خود نشان می دهند.» «او یک قاضی جدی و کاردرست است.»

برخلاف رفتار گستاخانه و بی ثبات ماسک، قاضی دادخواست توییتر علیه ماسک به عنوان فردی نرمخو، خوش برخورد و دوست داشتنی شناخته می شود که در عین حال بر تصمیم خود ایستادگی می کند و کوتاه نمی آید. او از رعایت احترام در میان طرفین دعوا و صداقت در کنفرانس های حقوقی حمایت می کند.

ماسک پس از هفته‌ها توئیت‌های خصمانه که مدعی بود توییتر تعداد واقعی اکانت های جعلی را پنهان می‌کند، روز جمعه گفت که خرید سهام ۵۴.۲۰ دلاری در توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار را لغو می کند. روز سه شنبه، توییتر از ماسک شکایت کرد.

به گفته کارشناسان حقوقی و سوابق دادگاه، قضات تنها چند بار به خریداران بی تمایل دستور داده اند که معاملات خرید شرکتی را تکمیل کنند. یکی از این قضات مک‌کورمیک بوده است.

سال گذشته، مک کورمیک با صدور یک حکم در ارتباط با شرکت وابسته با شرکت سهام خصوصی کولبرگ اند کو مسئولیت محدود (Kohlberg & Co LLC) توجه معامله گران وال استریت را به خود جلب کرد؛ مک کورمیک به این شرکت دستور داد که باید معامله خرید ۵۵۰ میلیون دلاری شرکت دکو پک هولدینگ (DecoPac Holding) را که تولیدکننده محصولات تزئینی کیک است، تکمیل کند.

مک‌کورمیک حکم خود را به‌عنوان «رقم زدن پیروزی برای قطعیت معامله» توصیف کرد و استدلال‌های کولبرگ مبنی بر اینکه می‌تواند به دلیل کمبود منابع مالی کناره‌گیری کند را رد کرد.

این پرونده شباهت های زیادی با معامله توییتر دارد. کولبرگ نیز مانند ماسک گفت که به دلیل نقض قرارداد ادغام توسط دکوپک، از این معامله کنار می‌رود. و مانند ماسک، کولبرگ تا حدی استدلال کرد که شرکت دکوپک نتوانست عملیات و سازمان عادی خود را حفظ کند.

مک‌کورمیک در سال ۲۰۱۸ به عنوان معاون قاضی به دادگاه انصاف پیوست و اولین زنی بود که سال گذشته ریاست دادگاه عالی انصاف را بر عهده گرفت.

* دادگاه انصاف محل رسیدگی به اختلافات مربوط به انصاف در حوزه گسترده ای از مسائل است که غالباً در دادگاه های کامن لا قابل حل و فصل نیستند.

اریک تالی (Eric Talley) متخصص حقوق شرکت در دانشکده حقوق کلمبیا گفت که علیرغم رفتار ملایم مک‌کورمیک شک دارد که او مرعوب ایلان ماسک شود.

قاضی پرونده شکایت توییتر علیه ایلان ماسک به صدور حکم های کم سابقه و مجبور کردن خریداران به تکمیل معامله شهرت دارد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا