آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

نظرسنجی نانوس : پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

طبق نظرسنجی نانوس حمایت از لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم شاهد افزایش جهشی بوده است

نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که پس از مناظره‌های پشت سر هم در این هفته حمایت از لیبرال‌ها با جهش افزایشی روبرو بوده است. نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

امتیازهای نظرسنجی انجام‌شده در روز شنبه توسط موسسه نانوس ریسرچ (Nanos Research) به سفارش سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) و گلوب اند میل (The Globe and Mail) نشان می‌دهد که میزان حمایت از حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو از ۳۱.۳ درصد در روز پنج‌شنبه به ۳۴.۴ درصد افزایش یافته است.

جهش ۳.۱ درصدی اخیر بزرگ‌ترین جهش یک‌روزه امتیاز لیبرال‌ها از آغاز کارزار انتخاباتی تابه‌حال است و امتیاز لیبرال‌ها را ۰.۲ درصد بالاتر از امتیازی قرار می‌دهد که در شروع کارزار انتخاباتی داشتند.

افزایش اخیر در حمایت از لیبرال‌ها احتمالاً به‌طور مستقیم به قیمت کاهش حمایت از محافظه‌کاران به‌دست‌آمده است که با ریزش سطح امتیاز نظرسنجی‌ها از ۳۳.۳ درصد به ۳۰.۱ درصد در بدترین موقعیت خود از ابتدای این انتخابات تابه‌حال قرارگرفته‌اند.

حزب سبز نیز شاهد افزایش حمایت‌ها و رسیدن از امتیاز ۳.۸ درصد به ۴.۶ درصد بوده است. نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم
نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

حزب نیودموکرات (NDP) با ثبت کاهش جزئی ۰.۲ درصدی در نظرسنجی‌ها به امتیاز ۱۹ درصد رسیده است و حزب بلوک کبکوا (Bloc Québécois) با ثبت کاهش مشابه در حال حاضر از امتیاز ۶.۴ درصد برخوردار است.

امتیاز حزب مردم کانادا برابر با ۵ درصد باقی مانده است. حزب مردم کانادا به دلیل عدم کسب معیارهای مشارکت در هیچ‌یک از مناظره‌ها شرکت نداشته است.

در مورد نخست‌وزیر ترجیحی، جاستین ترودو با افزایش تقریباً ۴ درصدی و رسیدن به ۳۳.۹ امتیاز پیشتاز است.

جاستین ترودو در بخش بیشتری از دوره کمپین پیشتاز بوده است درحالی‌که ارین اوتول در ۲ سپتامبر به‌طور گذرا از او پیشی گرفت. حمایت از اوتول با کاهش جزئی به ۲۵.۳ درصد رسید. جاگمیت سینگ رهبر نیودموکرات ها نیز با ریزش جزئی سطح حمایت روبرو شد و در حال حاضر در نظرسنجی نخست‌وزیر ترجیحی دارای امتیاز ۱۸.۴ درصد است و ۱۲.۴ درصد از کانادایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی در مورد شخصی که مایل‌اند در بالاترین مقام انتخابی قرار بگیرد دارای نظر ممتنع هستند. نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم
نظرسنجی نانوس: پیشتازی لیبرال‌ها پس از برگزاری مناظره‌های پشت سر هم

روش‌شناختی نانوس

 

یک نظرسنجی رندومی تلفنی در سطح ملی (نمونه‌گیری از طریق خط تلفن ثابت و تلفن همراه توسط مأموران نظرسنجی) از ۱،۲۰۰ کانادایی در طول کارزار انتخاباتی ظرف یک دوره سه‌روزه توسط موسسه نانوس ریسرچ انجام شد.

عصر هرروز با ۴۰۰ رأی‌دهنده واجد شرایط مصاحبه شد. ارقام ردیابی روزانه بر اساس نمونه متحرک سه‌روزه متشکل از ۱،۲۰۰ مصاحبه تهیه می‌شود. به‌منظور به‌روزرسانی ردیابی، داده‌های مصاحبه‌های انجام‌شده در روز جدید به نمونه اضافه می‌شود و داده‌های قدیمی‌ترین روز حذف می‌شود.

حاشیه خطا برای نظرسنجی از ۱،۲۰۰ پاسخ‌دهنده برابر با ۲.۸ ± درصد امتیاز، [یا عدم خطا در] ۱۹ بار از هر ۲۰ بار است.

نمونه پاسخ‌دهندگان بر اساس منطقه جغرافیایی و جنسیت طبقه‌بندی شده است. داده‌ها ممکن است بر اساس داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادایی‌ها توسط مرکز آمار کانادا وزن دهی شده باشد. درصدهای گزارش‌شده ممکن است به دلیل گردکردن امتیازها مجموعاً برابر با ۱۰۰ نباشند.

انتخابات فدرال کانادا  ارین اوتول  جاستین ترودو نخست وزیر  ارین اوتول   انتخابات فدرال کانادا  جاستین ترودو نخست وزیر ارین اوتول انتخابات فدرال کانادا  جاستین ترودو نخست وزیر  جاکمیت سینگ رهبر حزب نیودموکرات      جاکمیت سینگ رهبر حزب نیودموکرات    جاکمیت سینگ رهبر حزب نیودموکرات

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا