جدیدترین اخبارجهان

دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد

یک نارنجک جنگی به عنوان هدیه تولد در یک حادثه تراژیک، دستیار فرمانده ارتش اوکراین را کشت

دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد

یکی از دستیاران فرمانده کل ارتش اوکراین پس از دریافت یک نارنجک جنگی به عنوان هدیه تولد که بلافاصله توسط پسر ۱۳ ساله او باز شد، کشته شد.

دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد
دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد

ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در تلگرام نوشت، سرگرد گنادی چاستیاکوف، که به عنوان دستیار والری زالوژنی خدمت می کرد، روز دوشنبه یک جعبه هدیه از یکی از همکارانش برای تولدش دریافت کرده بود که حاوی چندین نارنجک مدل غربی بود.

کلیمنکو نوشت، پسر ۱۳ ساله چاستیاکوف سپس یکی از نارنجک ها را برداشت و شروع به چرخاندن حلقه کرد. وقتی چاستیاکوف نارنجک را از او گرفت، حلقه بیرون کشیده شد و منفجر شد.

زالوژنی، رئیس ارتش اوکراین، در تلگرام نوشت که دستیار و دوست نزدیک او در شرایط غم انگیز درگذشت.

کلیمنکو گفت که پلیس پنج نارنجک منفجر نشده دیگر را در آپارتمان پیدا کرد.

پلیس منطقه ای کیف گزارش داد که پسر دستیار بر اثر این انفجار به شدت مجروح شده و تحت درمان پزشکی قرار دارد.

به گفته کلیمنکو، پلیس همکاری را که هدیه را به چاستیاکوف داد شناسایی کرد و در بازرسی از دفتر وی دو نارنجک مشابه پیدا کرد.

پلیس گفت که تحقیقات جنایی آغاز شده و تحقیقات در حال انجام است، هرچند وزارت کشور اوکراین بعداً اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه مرگ را حادثه می‌داند.

ماریانا روا، سخنگوی وزارت کشور در تلویزیون ملی گفت: طبق اطلاعاتی که اکنون داریم، می‌توان گفت که این یک تصادف و سهل انگاری در حمل مهمات بوده است.

این احتمال وجود دارد که پرونده بر اساس شواهد جمع آوری شده مجدداً طبقه بندی شود.

دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد
دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد

ریوا گفت که این هدیه به شکل یک جعبه بوده که داخل آن یک بطری الکل و شش نارنجک قرار داشت. او گفت که مضنون این نارنجک‌ها را به سرگرد گنادی چاستیاکوف تقدیم کرد و اشاره کرد که نارنجک‌ها نارنجک‌های جنگی هستند.

ریوا افزود: متأسفانه متوفی این سخنان را جدی نگرفت. کلیمنکو به زالوژنی کمک کرد تا فرمانده نظامی نیروهای اوکراینی را در جنگ با روسیه رهبری کند.

 فرمانده ارتش در تلگرام نوشت: از آغاز تهاجم تمام عیار، (گنادی) شانه قابل اعتمادی برای من بود و زندگی خود را کاملاً وقف نیروهای مسلح اوکراین و مبارزه با تجاوزات روسیه کرد. وی یک زن و چهار فرزند داشت.

به گفته ریوا، علاوه بر جراحات پسرش، دخترش نیز جراحات جزئی دیده است.

زالوژنی در روزهای اخیر دچار اختلاف نظر عمومی با رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی شده که توصیف فرمانده کل خود از وضعیت جنگ را مورد مناقشه قرار داده است.

زالوژنی به اکونومیست گفت: ما به سطحی از فناوری رسیده‌ایم که ما را در بن بست قرار می‌دهد و به احتمال زیاد هیچ پیشرفت عمیق و زیبایی وجود نخواهد داشت، اظهاراتی که دفتر زلنسکی به سرعت مخالفت کرد.

دستیار فرمانده ارتش اوکراین کشته شد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا