ایرانجدیدترین اخبار

ابلاغ حکم اعدام ماهان صدارت برای اجرای احکام خشم عمومی را در پی داشت

جمهوری اسلامی برای بقای خود باز هم چوبه‌های دارش را بر پا کرد

ابلاغ حکم اعدام ماهان صدارت مدنی برای اجرای احکام خشم عمومی را در پی داشت

ابلاغ حکم اعدام ماهان صدارت مدنی، معترض بازداشت شده ایرانی برای اجرای احکام، موجب خشم عمومی شد.

عباس موسوی، وکیل پرونده ماهان با اظهار امیدواری از اینکه رئیس قوه قضائیه مانع از اجرای این حکم شود گفت: بر اساس پیامک ارسال شده از قوه قضائیه به نظر می آید پرونده ماهان صدارت برای اجرای حکم به شعبه دو اجرای احکام ارجاع شده ولی چون هنوز حکم را به من نداده‌‎اند دقیقا نمی دانم که قرار است چه کاری انجام شود.

وی افزود: این پیامک به گونه‌ای است که به نظر می آید رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در دیوان عالی کشور صادر و درخواست برای فرجام خواهی رد شده است.

عباس موسوی با بیان اینکه در حال حاضر هر دو شاکی ماهان به او رضایت داده‌اند اظهار داشت: صدارت به هیچ عنوان محارب نیست چون سلاح نداشته است و هر دو شاکی او رضایت داده‌اند.

در عین حال محمدرضا قنبر طلب، شاکی خصوصی ماهان صدارت مدنی با انتشار توئیتی نوشت: اگرچه اجرای اعدام او (ماهان صدارت مدنی) فعلا متوقف شده ولی ما فقط ۴۸ ساعت برای لغو آن وقت داریم.

کاظم صدارت پدر ماهان، پیش از این گفته بود حکم اعدام فرزندش در دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به اجرای احکام داده شده است.

او بارها در دادگاه گفته بود که پسرش حتی چاقو در دست نداشته و مسلح نبوده است.

بنابر رای دادگاه ماهان صدارت که در ۲۵ آبان برگزار شد، این جوان متولد ۱۳۷۵ که سابقه کیفری نیز ندارد متهم است که در ۲۰ مهر و در جریان اعتراضات مردمی با سلاح سرد (چاقو) موجب ناامنی و ترس در مردم شده است.

همچنین بنابر فیلمی که گفته می‌شود ماهان در آن است، فردی موتورسیکلتی را آتش می زند.

پیش از این حکومت جمهوری اسلامی، محسن شکاری را به دلیل بستن خیابان و زخمی کردن یک بسیجی اعدام کرد و با واکنش شدید مقامات دنیا مواجه شد.

مرتضی قادری، پارکورکار ایرانی بازداشت شد

مرتضی قادری، رقصنده و پارکورکار ایرانی بدلیل انتشار ویدئویی از رقص اعتراضی در میدان آزادی بازداشت شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا