جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وکیل : قرنطینه اجباری در هتل می تواند به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند

وکیل : قرنطینه اجباری در هتل می تواند به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند

وکیل : قرنطینه اجباری در هتل می تواند به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند

انجمن آزادی های مدنی کانادا اقدام اتاوا برای برقراری قرنطینه اجباری مسافران بین المللی در هتل را زیر سوال میبرد، این انجمن میگوید این اقدام ممکن است به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند و حقوق مسافرت و جا به جایی شهروندان را نقض کند.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از کانادا پرس ؛

کارا زویبل (Cara Zwibel) ، وکیلی که مسئول برنامه آزادی های بنیادی این سازمان است، از دولت فدرال میخواهد تا هر مدرکی دال بر سرپیچی مسافران از قوانین کنونی قرنطینه خانگی را ارئه دهد.

او می گوید این تنها راه عادلانه برای سخت تر کردن قوانین است. 

اگرچه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرده که به نظر می رسد تنها بخش کوچکی از موارد ابتلا به ویروس کرونا از سفرهای خارجی نشات میگیرند، اما او بیش از دو هفته پیش اعلام کرد مسافرانی که از خارج از کشور بازمیگردند باید حداکثر ۳ روز را با هزینه شخصی در یکی از هتل هایی که دولت فدرال اعلام کرده در قرنطینه به سر برند.

کارا می گوید که هزینه این کار (که در مواردی بسته به دولت میتواند ۲۰۰۰دلار یا بیشتر باشد) میتواند برای کانادایی های کم درآمدی که نیازمند مراقبت از بستگان بیمار خود یا دریافت مراقبت های پزشکی تخصصی در خارج از کشور هستند، بسیار سنگین باشد.

شرایط سلامتی که قرنطینه در هتل را بسیار چالش برانگیز میکند نیز می تواند یکی دیگر از موارد نگرانی باشد.

در یک نامه به وزیر حمل و نقل کانادا و دادستان کل ، انجمن آزادی های مدنی از اتاوا خواسته است که کانادایی های که نیازمند مراقبت از افراد نزدیک خود یا درمان در خارج از کشور هستند (به خصوص اقشار کم درآمد) را از قرنطینه و پرداخت هزینه معاف کند.

کارا زویبل می گوید : ” برای این افراد سفرکردن کاری تجملی و لوکس نیست. تعریف دولت از آن چه که سفرهای ضروری برای این اهداف را شامل می شود در این مورد مهم خواهد بود. “

با وجود آنکه این اقدام یکی از چندین راهکار ارائه شده برای توقف شیوع ویروس در مرز و جلوگیری از سفرهای غیرضروری بوده ، اما اتاوا هنوز زمان اجرایی شدن قرنطینه اجباری در هتل را اعلام نکرده است.

جاستین ترودو در تاریخ ۲۹ ژانویه اعلام کرد که ایرلاین های کانادایی پروازهای خود به مکزیک و جزایر کارائیب را تا تاریخ ۳۰ آوریل لغو کرده اند.

شهروندانی که قصد پرواز به خارج از کشور را دارند اکنون باید تست منفی کووید۱۹ خود را کمتر از ۷۲ ساعت قبل از ورود به خاک کانادا ارائه کنند.

طبق اعلام اداره بهداشت عمومی کانادا ، حدود ۲ درصد از موارد “مواجهه شناخته شده” با سفرهای بین المللی مرتبط بوده و این میزان در هفته های اخیر حتی کمتر نیز بوده است.

با این حال، هنوز هیچگونه آزمایشی در مرز وجود ندارد و بسیاری از موارد ابتلای اخیر، منبع شناسایی شده ای ندارند.

بخش ششم از منشور حقوق و آزادی ها بیان میکند که ” تمامی شهروندان کانادا حق وارد شدن، ماندن و ترک کانادا را دارند”، هرچند که همه حقوق مشمول محدودیت هایی منطقی می شوند.

 

وکیل : قرنطینه اجباری در هتل می تواند به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند
وکیل : قرنطینه اجباری در هتل می تواند به کانادایی های کم درآمد ضربه بزند

قرنطینه اجباری مسافران  مسافران بین المللی   قرنطینه اجباری مسافران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا