جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

منوچهر وثوق درگذشت

منوچهر وثوق بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در ۷۸ سالگی درگذشت

منوچهر وثوق درگذشت

عباس رضایی وثوق، بازیگر قدیمی سینمای ایران پیش از انقلاب با نام مستعار منوچهر وثوق روز یکشنبه هشتم اسفند در ۷۸ سالگی در لندن درگذشت. 

منوچهر وثوق درگذشت
منوچهر وثوق درگذشت

او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۳ با بازی در فیلم «جاهل‌ها و ژیگول‌ها» ساخته حسین مدنی آغاز کرد و پس از آن نخستین نقش اول خود را در فیلم مرد نامرئی ایفا کرد و پس از بازی در فیلم چرخ بازیگر به کارگردانی مهدی امیرقاسم خانی در سال ۱۳۴۷ به مشهورتر شد.

منوچهر وثوق در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و آخرین فیلم‌های او «حق و ناحق»، «زرخرید» و «زخم خنجر رفیق» بود که در سال ۱۳۵۷ به نمایش درآمدند. بسیاری او را یکی از بهترین بازیگران مرد سینمای ایران قبل از انقلاب میدانند.

او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ممنوع‌الکار شد و هرچند که تلاش کرد در تئاتر‌های لاله‌زار کار بازیگری را دنبال کند اما بدلیل مشکلاتی که در این مسیر با آنها روبرو شد، تصمیم گرفت ایران را ترک کند و در لندن زندگی کند. منوچهر وثوق علت مهاجرت خود را از ایران ناامیدی از ادامه فعالیت به علت اظهارات منفی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد خاتمی خواند.

منوچهر وثوق در سال‌های نخست ورود به لندن در نمایش «واریته آخوندی» به تهیه‌کنندگی رضا فاضلی و کارگردانی رضا سرکوب به ایفای نقش پرداخت. او پدر ناتنی کیوان عباسی مدیر شبکه من‌وتو بود و در همان شبکه فعالیت می‌کرد.

بر اساس گزارش‌ها منوچهر وثوق در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.

عباس رضایی وثوق  کیوان عباسی   عباس رضایی وثوق  کیوان عباسی  او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ممنوع‌الکار شد و هرچند که تلاش کرد در تئاتر‌های لاله‌زار کار بازیگری را دنبال کند اما بدلیل مشکلاتی که در این مسیر با آنها روبرو شد، تصمیم گرفت ایران را ترک کند و در لندن زندگی کند. منوچهر وثوق علت مهاجرت خود را از ایران ناامیدی از ادامه فعالیت به علت اظهارات منفی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد خاتمی خواند. بیماری منوچهر وثوق بیماری منوچهر وثوق

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا