جدیدترین اخبارجهان

وزیر دفاع سابق آمریکا هم می‌گوید که به خاطر خطر «ترور توسط ایران» حفاظت می‌شود

درپی لو رفتن توطئه ترور بولتون، وزیر دفاع سابق آمریکا تحت الحفظ بودنش را فاش کرد

وزیر دفاع سابق آمریکا مارک اسپر هم می‌گوید که به خاطر خطر «ترور توسط ایران» حفاظت می‌شود

درپی لو رفتن توطئه ترور بولتن، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز از تحت الحفظ بودنش خبر داد.

مارک اسپر گفت که از زمان پایان دوره تصدی خود در این سمت (نوامبر ۲۰۲۰) به دلیل تهدید ترور از سوی جمهوری اسلامی ایران تحت حفاظت نیروهای امنیتی ایالات متحده آمریکا قراردارد.

 وزیر دفاع سابق آمریکا افزود: «من ۲۴ ساعت شبانه‌روز در اینجا ]ویرجینیا[ و حتی هنگام مسافرت تحت حفاظت نیروهای امنیتی هستم.»

آقای اسپر حتی ترور یک شهروند آمریکایی را به معنی عملیات جنگی از سوی ایران خواند و اظهار داشت: «اگر ایران نه تنها یک مقام دولتی بلکه یک شهروند آمریکایی را ترور کند، به اعتقاد ما وارد عملیات جنگی شده است.»

وزیر دفاع سابق آمریکا ضمن قدردانی از اقدامات اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل خنثی کردن توطئه ترور بولتون و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت فعلی، ضمن هشدار در رابطه با عواقب شدید اقدامات این چنینی به ایران، به دولت جو بایدن نیز هشدار داد در رابطه با مذاکرات احیای برجام «موضعی قاطع» در قبال ایران داشته باشد.

این اظهارات به دنبال فاش شدن طراحی توطئه ترور جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دولت آمریکا با هدایت یک ایرانی منتشر شد.

جان بولتون از اواخر سال ۲۰۲۱ تحت حفاظت ماموران سرویس مخفی آمریکا قرار داشته و اخیرا به او اطلاع داده شد که «توطئه بالقوه‌ای برای ترور یا ربودن او» طراحی شده بود.

اعضای کابینه آمریکا هنگام تصدی سمت، به استثنای موارد معدود، از سوی وزارتخانه‌های آنها از حفاظت امنیتی برخوردار می‌شوند اما این ترتیبات پس از پایان دوره خدمت لغو می‌شود.

جان بولتون از اواخر سال ۲۰۲۱ تحت حفاظت ماموران سرویس مخفی آمریکا قرار داشته و اخیرا به او اطلاع داده شد که «توطئه بالقوه‌ای برای ترور یا ربودن او» طراحی شده بود. اعضای کابینه آمریکا هنگام تصدی سمت، به استثنای موارد معدود، از سوی وزارتخانه‌های آنها از حفاظت امنیتی برخوردار می‌شوند اما این ترتیبات پس از پایان دوره خدمت لغو می‌شود. خطر ترور توسط ایران  خطر ترور توسط ایران  تروریست ایرانی تروریست ایرانی تروریست ایرانی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا