جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

بازپرس پزشکی قانونی نیومکزیکو تیراندازی الک بالدوین به هالینا هاچینز در صحنه فیلمبرداری را حادثه تصادفی خواند

تیراندازی الک بالدوین به هالینا هاچینز در صحنه فیلمبرداری «زنگار» طبق حکم بازپرس پزشکی قانونی ایالات نیومکزیکو تصادفی و غیرعمدی بوده است

بازپرس پزشکی قانونی نیومکزیکو تیراندازی الک بالدوین به هالینا هاچینز را حادثه تصادفی خواند

بر اساس تصمیم دفتر بازپرس پزشکی نیومکزیکو که پس از تکمیل کالبد شکافی و بررسی گزارش های ماموران اجرای قانون اتخاذ شد تیراندازی مرگبار به یک فیلمبردار توسط الک بالدوین در سال گذشته یک حادثه تصادفی بوده است.

بازپرس پزشکی قانونی نیومکزیکو تیراندازی الک بالدوین به هالینا هاچینز را حادثه تصادفی خواند
بازپرس پزشکی قانونی نیومکزیکو تیراندازی الک بالدوین به هالینا هاچینز را حادثه تصادفی خواند

گزارش بازپرس پزشکی روز دوشنبه توسط کلانتری شهرستان سانتافه (Santa Fe County) به همراه گزارش‌های متعددی از اف‌بی‌آی در مورد هفت تیر و مهمات جمع‌آوری شده پس از تیراندازی منتشر شد.

بالدوین در ۲۱ اکتبر اسلحه را به سمت هالینا هاچینز (Halyna Hutchins) فیلمبردار فیلم «زنگار» نشانه گرفته بود که اصلحه شلیک شد و هاچینز را کشت و کارگردان جوئل سوزا (Joel Souza) را زخمی کرد. بالدوین و هالینا هاچینز و کارگردان فیلم در هنگام تیراندازی برای فیلمبرداری یک صحنه در داخل یک کلیسای کوچک بودند.

با وجود اینکه هنوز زود است که بتوان گفت گزارش بازپرس پزشکی تا چه حد بر تصمیم دفتر دادستان منطقه اثرگذاری خواهد داشت، تیم حقوقی بالدوین گفت که این گزارش گواه دیگری است مبنی بر اینکه تیراندازی «یک حادثه غم انگیز» بوده و بالدوین نباید با اتهامات جنایی روبرو شود.

بالدوین در مصاحبه ای با ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) در ماه دسامبر گفت که طبق دستورالعمل هاچینز در صحنه فیلم وسترن «زنگار (Rust)» اسلحه را به سمت او نشانه گرفته بود که پس از کشیدن گلنگدن تفنگ ناگهان شلیک کرده بود. بالدوین گفت که ماشه را نکشیده است.

تجزیه و تحلیل دفتر تحقیقات فدرال (FBI) بر روی هفت‌تیری که بالدوین در زمان تمرین در دست داشت، نشان می دهد که این هفت تیر در آن زمان درست کار می کرده است و بنابراین تا زمانی که گلنگدن کاملاً عقب کشیده نشده باشد و ماشه هفت‌تیر کشیده نشده باشد، شلیک نمی کرده است.

بالدوین که خودش تهیه کننده فیلم «زنگار» نیز بوده، قبلا گفته بود که اسلحه نباید برای تمرین پر می شد.

در میان مهمات توقیف شده از محل ساخت فیلم، گلوله های واقعی روی میز چرخدار مخصوص نگهداری تجهیزات و همچنین در غلاف اسلحه در ساختمانی که تیراندازی در آنجا اتفاق افتاده بود، پیدا شد. کارتریج های شلیک مشقی و بدلی نیز پیدا شد.

دفتر ایمنی و بهداشت شغلی نیومکزیکو در گزارشی تکان دهنده که در ماه اپریل منتشر شد، شرحی از نقایص ایمنی نقض کننده پروتکل‌های استاندارد صنعت فیلم سازی را شرح داد، که شامل شهادت هایی بود که نشان می داد مدیران تولید فیلم قبل از این شلیک مرگبار اقدامات محدودی برای رسیدگی به مسئله دو شلیک اشتباهی در صحنه فیلم برداری انجام داده بودند یا اصلا اقدامی در این مورد انجام نداده بودند.

دفتر ایمنی و بهداشت شغلی نیومکزیکو همچنین شکایات اعضای تیم ساخت فیلم در مورد ایمنی اسلحه را که مورد توجه عوامل مسئول قرار نگرفته بود مستند کرد و گفت که متخصصان سلاح مجاز نبودند در مورد آموزش های ایمنی اضافی تصمیم گیری کنند.

دفتر بازپرس پزشکی نیومکزیکو در نتیجه گیری خود مبنی بر اینکه تیراندازی یک حادثه تصادفی بوده است، به «عدم وجود قصد آشکار برای آسیب رساندن یا مرگ» اشاره کرد و اظهار داشت که «هیچ مدرک قانع کننده ای» وجود ندارد که نشان دهد هفت تیر عمداً در صحنه فیلمبرداری با گلوله جنگی پر شده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا