آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

دولت فدرال کانادا روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر را تعطیل رسمی و روز عزای عمومی اعلام کرد

ترودو اعلام کرد که دوشنبه ۱۹ سپتامبر به مناسبت تشییع جنازه ملکه تعطیلات فدرال خواهد بود

دولت فدرال کانادا روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر را تعطیل رسمی و روز عزای عمومی اعلام کرد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت دوشنبه ۱۹ سپتامبر که روز به خاک سپاری ملکه الیزابت دوم در انگلستان است در کانادا نیز یک تعطیلی فدرال و روز عزاداری خواهد بود.

دولت فدرال کانادا روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر را تعطیل رسمی و روز عزای عمومی اعلام کرد
دولت فدرال کانادا روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر را تعطیل رسمی و روز عزای عمومی اعلام کرد

ترودو روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در نیوبرانزویک گفت «ما با استان ها و قلمروها همکاری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که در این مورد هماهنگ و همسو هستیم.» «هنوز برخی جزئیات باید بررسی و حل شود، اما اعلام فرصتی برای کانادایی ها برای اینکه بتوانند در روز دوشنبه عزاداری کنند، بسیار مهم است.»

ترودو افزود «بنابراین ما به نوبه خود به کارمندان فدرال اطلاع خواهیم داد که روز دوشنبه یک روز عزاداری خواهد بود.»

ترودو گفت که دولت فدرال برای تعیین افراد حاضر در هیئت مقامات کانادایی که برای مراسم خاکسپاری ملکه به انگلستان سفر می کنند با دولت بریتانیا و دفاتر رهبران احزاب اپوزیسیون مذاکراتی داشته است.

سایر کشورهای مشترک المنافع قبلاً تعطیلاتی را برای بزرگداشت درگذشت ملکه اعلام کرده اند: «انگلستان روز دوشنبه که آخرین روز از ۱۰ روز عزاداری است برای مراسم تشییع جنازه ملکه تعطیل عمومی ملی (bank holiday) خواهد داشت و استرالیا و نیوزلند به ترتیب در ۲۲ و ۲۶ سپتامبر تعطیلات عمومی خواهند داشت.»

کانادا هنوز در حال گذراندن دوره سوگواری رسمی خود برای پرسابقه ترین حاکم تاج دار کشور است و برای برگزاری مراسم بزرگداشتی در اتاوا پس از مراسم خاکسپاری در روز دوشنبه برنامه ریزی کرده است. برنامه این روز شامل مراسم بزرگداشت با حضور مقامات دولتی، مقامات بلندپایه و سایر مهمانان در کلیسای جامع کرایست چرچ (Christ Church Cathedral)، رژه نیروهای مسلح کانادا و پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا، احترام نظامی با شلیک ۹۶ اسلحه و پرواز یک جت جنگنده سی‌اف-۱۸ (CF-18) بر فراز مراسم خواهد بود.

مارک هالند رهبر حزب دولت در مجلس روز شنبه در توییتی نوشت مجلس عوام در روز پنجشنبه یک «جلسه ویژه» برگزار می‌کند تا نمایندگان مجلس عوام فرصتی برای ادای احترام به ملکه الیزابت دوم داشته باشند.

دوره جدید پارلمان کانادا قرار بود در دوشنبه ۱۹ سپتامبر از سر گرفته شود، اما از سرگیری کار مجلس به دلیل مراسم خاکسپاری ملکه از قبل یک روز به تعویق افتاده بود.

مارک هالند رهبر حزب دولت  خاک سپاری ملکه الیزابت دوم  مارک هالند رهبر حزب دولت   خاک سپاری ملکه الیزابت دوم  خاک سپاری ملکه الیزابت دوم  مارک هالند رهبر حزب دولت  جاستین ترودو    جاستین ترودو    جاستین ترودو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا