جدیدترین اخبارجهان

سهام توئیتر در پی تعلیق قرارداد با این شرکت از سوی ایلان ماسک افت کرد

ماسک قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر را «موقت» کنار گذاشت و باعث افت سهام شد

سهام توئیتر در پی تعلیق قرارداد با این شرکت از سوی ایلان ماسک افت کرد

ایلان ماسک روز جمعه قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای شرکت توییتر (TWTR.N) را در حالی که منتظر اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی آن بود «موقتاً به حالت تعلیق درآورد» و باعث سقوط سهام این پلتفرم شد.

سهام توئیتر در پی تعلیق قرارداد با این شرکت از سوی ایلان ماسک افت کرد
سهام توئیتر در پی تعلیق قرارداد با این شرکت از سوی ایلان ماسک افت کرد

سهام توییتر در معاملات قبل از بازار ۱۷.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۷.۱۰ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از زمانی است که ماسک سهام خود را در شرکت در اوایل اپریل فاش کرد و متعاقباً پیشنهاد “بهترین و نهایی” را برای خصوصی کردن آن به قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم ارائه نمود.

در همین حال، سهام تسلا، که ماسک در برابر آن ۶.۲۵ میلیارد دلار سرمایه برای خرید تضمین کرده، حدود ۵ درصد افزایش یافت.

ماسک روز جمعه به بیش از ۹۲ میلیون دنبال‌کننده‌اش در توییتر گفت: «توافق توییتر به‌طور موقت متوقف شده تا جزئیات حساب‌های اسپم/جعلی که در واقع کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند بررسی شود.»

ماسک در جدیدترین توییت خود به دوم ماه مه اشاره کرد که در آن توییتر کسب درآمد روزانه خود را بر اساس ثبت و تبلیغات از ۲۲۹ میلیون کاربر [حساب‌های جعلی کمتر از ۵ درصد بودند] در سه ماهه اول سال تخمین زده بود. 

سوزانا استریتر، تحلیلگر هارگریوز لنزداون (Hargreaves Lansdown) گفت این معیار ۵% مدتی است که منتشر شده اما او به وضوح قبلاً آن را دیده بود… بنابراین این موضوع ممکن است بخشی از استراتژی کاهش قیمت باشد.

او گفت: «با توجه به اینکه تعدادی از مدیران ارشد قبلاً اخراج شده اند، این موضوع برای بسیاری از شرکت ها بسیار ناامید کننده خواهد بود.»

احتمال ضمنی بسته شدن معامله در قیمت توافق شده برای اولین بار در روز سه شنبه به زیر ۵۰ درصد رسید، زمانی که سهام توییتر به زیر ۴۶.۷۵ دلار سقوط کرد.

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و خودخوانده مطلق آزادی بیان، گفته بود که یکی از اولویت های او حذف «ربات های اسپم» از پلتفرم توییتر است.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد و نمایندگان ماسک یا شرکت او تسلا (TSLA.O) بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

ماسک از سیاست اعتدال توییتر انتقاد کرده و گفته که می‌خواهد الگوریتم توییتر اولویت‌بندی توییت‌ها را عمومی کند و مخالف قدرت بیش از حد سرویس‌ها به شرکت‌هایی است که تبلیغ می‌کنند.

اوایل این هفته، او گفت که ممنوعیت توییتر در مورد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را هنگام خرید این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی لغو خواهد کرد، که نشان‌دهنده قصد او برای کاهش تعدیل حسابهای این پلتفرم است.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی گفته بود تا زمانی که قرارداد با ماسک بسته نشود، با خطرات متعددی مواجه است، از جمله اینکه آیا تبلیغ‌کنندگان به هزینه‌های خود در توییتر ادامه می‌دهند یا خیر.

ماسک در صورت کناره گیری از قرارداد باید یک میلیارد دلار هزینه فسخ بپردازد.

افت سهام سوئیتر  سقوط سهام رسانه‌های اجتماعی توئیتر   افت سهام سوئیتر  سقوط سهام رسانه‌های اجتماعی توئیتر  افت سهام سوئیتر  سقوط سهام رسانه‌های اجتماعی توئیتر

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا