جدیدترین اخبارجهان

تحریم‌های جدید نفتی و پتروشیمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران

تحریم‌های جدید آمریکا تجارت نفت و پتروشیمی ایران را هدف قرار داده است

تحریم‌های جدید نفتی و پتروشیمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌هایی نفتی جمهوری اسلامی ایران از جمله دو شرکت مستقر در چین اعمال کرد که به گفته آن‌ها محصولات نفتی یا پتروشیمی ایران را با نقض محدودیت‌های ایالات متحده منتقل کرده یا فروخته ‌است.

این تحریم‌ها بخشی از تلاش واشینگتن برای مهار قاچاق نفت ایران است و در حالی صورت می‌گیرد که تلاش ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تهران تا حدی به دلیل تیرگی روابط بین جمهوری اسلامی و غرب متوقف شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت: تحریم‌ها ۱۱ شرکت و ۲۰ کشتی کشتیرانی وابسته به حکومت جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد که تجارت نفت و پتروشیمی ایران را تسهیل کرده‌اند.

آنتونی بلینکن گفت: این نام‌گذاری‌ها بر تلاش‌های مستمر ما برای اجرای تحریم‌هایمان علیه ایران تأکید می‌کند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، دولت بایدن را به «تکرار سیاست شکست حداکثری فشار حداکثری دولت سابق آمریکا» با اشاره به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، متهم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به این تحریم‌ها عادت کرده است، اما اگر آمریکا بخواهد روزی به برجام (توافق هسته‌ای ایران) بازگردد، لغو همه آنها برای دولت آمریکا چالش برانگیز خواهد بود.

بر اساس گزارش دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری دو شرکت از شرکت های تحریم شده در چین مستقر هستند و سایرین در ویتنام و امارات متحده عربی هستند. تحریم ها دارایی های شرکت های آمریکایی را مسدود می کند و عموماً آمریکایی ها را از معامله با آنها منع می کند.

در فهرستی که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۶ شرکت مستقر در کشورهای ایران، امارات، چین و ویتنام دیده می‌شود.

خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این اعلام کرده ۲۰ کشتی در همین ارتباط تحریم شده‌اند.

شرکت‌هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند عبارتند از:

شرکت پتروشیمی بوشهر

شرکت GLOBAL MARINE SHIP MANAGEMENT CO., LTD (مستقر در چین)

شرکت GOLDEN LOTUS OIL GAS AND REAL ESTATE JOINT STOCK (مستقر در ویتنام)

شرکت SHANGHAI XUANRUN SHIPPING (مستقر در چین)

شرکت پتروشیمی شیراز

شرکت SWEDISH MANAGEMENT CO SA (مستقر در امارات متحده عربی)

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا