جدیدترین اخبارجهان

روایت زن گردشگر اسپانیایی از چهار ماه زندان در ایران: تنها به لحظه آزادی فکر می‌کردم

زن اسپانیایی آزاد شده از زندان ایران می‌گوید افکار مثبت او را نگه داشته است

روایت زن گردشگر اسپانیایی از چهار ماه زندان در ایران: تنها به لحظه آزادی فکر می‌کردم

یک زن ۲۵ ساله اسپانیایی که بیش از ۴ ماه به اتهام جاسوسی در ایران در زندان بود و هفته گذشته پس از آزادی به خانه بازگشته است، گفت که در تمام این مدت به زور خودش را وادار به افکار مثبت می‌کرده است.

آنا بانیرا که موهایش را پس از آزادی از زندان کوتاه کرده به بیان این مطلب افزود که ندانستن اتهامات علیه خود برای چندین روز در حالی که قادر به برقراری ارتباط با زندانیان دیگر که انگلیسی صحبت نمی کنند، احتمالاً سخت ترین قسمت این دوران بوده است.

او در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در آغاز، عدم قطعیت کار را بسیار سخت کرد چون شما از یک طرف می‌ترسید که به جاسوسی متهم شوید (که در نهایت این اتفاق افتاد) و از طرف دیگر همچنان امیدوار به آزادی هستید زیرا هیچ اشتباهی مرتکب نشده‌اید. مشکل این است که روزها می‌گذرند و آنها شما را آزاد نمی‌کنند، بنابراین خودتان را وادار به مثبت اندیشی می‌کنید.

آنا بانیرا برای یک سازمان غیردولتی حقوق بشر کار می‌کند اما می‌گوید که او یک کارمند فعال نیست، شرکت خودش را در اعتراضات ضد دولتی ایران که پس از ورود او به ایران در ۶ سپتامبر به عنوان کوله‌گرد پس از تور گرجستان و ارمنستان آغاز شد، رد کرد.

وی یادآور شد که او در اواسط اکتبر، یک روز پس از بازدید از یک اداره مهاجرت برای درخواست تمدید ویزا که به او اجازه می‌دهد مدت بیشتری در این کشور بماند، بازداشت شد.

او زمانی که با خودروی یکی از دوستان ایرانی‌اش برای بازدید از بنای باستانی تخت جمشید، پایتخت باستانی هخامنشیان می‌رفت دستگیر شده بود.

سانتیاگو سانچز ۴۱ ساله یک تبعه اسپانیایی دیگر، نیز از سوی مقامات ایرانی به جاسوسی متهم شد و از ماه اکتبر در بازداشت به سر می‌برد.

او در مسیر رفتن به جام جهانی قطر با پای پیاده (پیاده روی ۶۸۰۰ کیلومتری / ۴۲۲۵مایلی) از مادرید به دوحه وقتی به ایران رسیده بود، دستگیر شد.

یک منبع دیپلماتیک گفت: روز پنجشنبه خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا برای آزادی سانچز با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تماس گرفته است.

آنا بانیرا با بیان اینکه «بسیار خوشحال» است که به زادگاهش در شمال غربی کورونیا (A Coruna) بازگشته است از تلاش های مادرید برای تضمین آزادی خود قدردانی کرد. روایت زن گردشگر اسپانیایی از چهار ماه زندان در ایران: تنها به لحظه آزادی فکر می‌کردم  روایت زن گردشگر اسپانیایی از چهار ماه زندان در ایران: تنها به لحظه آزادی فکر می‌کردم

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا