جدیدترین اخبارجهان

پیام نتانیاهو به خامنه‌ای: ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد

نتانیاهو: در حالی که حکومت تروریستی خامنه‌ای برای نابودی و تخریب کار می‌کند، اسرائیل به سوی تحول و صلح حرکت می کند

نتانیاهو به خامنه‌ای گفت ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد

پیام نتانیاهو به خامنه‌ای تنها چند ساعت پس از انتشار صحبت‌های روز سه‌شنبه رهبر جمهوری اسلامی درباره نزدیکی روابط بین ریاض و تل‌آویو، با شدت به اظهارات او ارسال شد.

نتانیاهو به خامنه‌ای گفت ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد
نتانیاهو به خامنه‌ای گفت ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد

نتانیاهو گفت در حالیکه رژیم تروریستی علی خامنه‌ای به تخریب و ویرانی پرداخته، اسرائیل به سوی صلح و پیشرفت پیش می رود.

روز سه‌شنبه، نتانیاهو در بخش دیگری از پیام خود به خامنه‌ای تصریح کرد: همانطور که جمهوری اسلامی نتوانست جلوی امضای پیمان صلح ابراهیم را بگیرد، قادر نخواهد بود از گسترش صلح در مورد اسرائیل جلوگیری کند.

نتانیاهو توصیف کرد که گسترش صلح به منافع شهروندان اسرائیلی، مردم منطقه و جامعه جهانی خدمت می‌کند.

همزمان با این اتفاق، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز به اظهارات علی خامنه‌ای در مورد فرآیند عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل واکنش نشان داد.

وزیر دفاع اسرائیل، با توصیف حکومت تروریستی ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی را متهم کرد که با تهدیدهای بی‌اثر و بی‌معنی تلاش می‌کنند تا به روند صلح در منطقه آسیب برسانند.

روزنامه تایمز اسرائیل، در گزارشی که از بیانیه وزیر دفاع اسرائیل در تاریخ سه‌شنبه سوم اکتبر برابر ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ نقل قول کرده، نوشت: رژیم تروریستی جمهوری اسلامی که پیش‌تر موفق به مداخله در چندین کشور و تحت کنترل خود قرار دادن آنها شده در حال حاضر نیز با تهدیدهای بی‌اثر و بی‌معنی سعی دارد به تلاش‌های صلح ضربه وارد کند.

نخست‌وزیر اسرائیل در سفر اخیر به نیویورک به منظور شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح اعلام کرد که دولت اسرائیل می‌تواند یک توافق تاریخی با عربستان سعودی در زمینه صلح برقرار کند.

روز سه‌شنبه، در مراسمی به مناسبت هفته وحدت، علی خامنه‌ای از روند عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ریاض به صراحت خشم خود را نشان داد و به مقام‌های سعودی تلویحاً هشدار داد که از شرط‌بندی روی اسب بازنده خودداری کنند.

خامنه‌ای گفت سیاست نزدیک شدن به اسرائیل محکوم به شکست است.

خامنه‌ای اعلام کرد به دلیل اینکه نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب در مرحله‌ای از تضعیف و نابودی قرار دارد، سیاست نزدیکی به اسرائیل تداوم نخواهد داشت.

ابراهیم رئیسی، در روز یکشنبه این هفته، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به عنوان یک حرکت بازگشت به عقب و واپسگرایی برای هر دولتی توصیف نمود.پیام نتانیاهو به خامنه ای

مواضع مقامات برجسته جمهوری اسلامی در حالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند که در هفته‌های اخیر، گزارش‌های زیادی از پیشرفت‌های چشمگیر در فرآیند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی منتشر شده است.

اسرائیل و عربستان سعودی، هر دو از ائتلاف‌های اصلی آمریکا در منطقه هستند که تاکنون روابط پرتنشی با جمهوری اسلامی داشتند. شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری فاکس‌نیوز تایید کرد که عربستان سعودی روز به روز به فرآیند عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک‌تر می‌شود.

اگرچه، ولیعهد عربستان سعودی و سایر مقامات برجسته این کشور همواره تأکید دارند که پیشبرد فرآیند عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نهایت به تضمین حقوق مردم فلسطینی و رسیدن به آرامش در منطقه وابسته است.

نتانیاهو به خامنه‌ای گفت ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد
نتانیاهو به خامنه‌ای گفت ایران نمی‌تواند جلوی صلح اسرائیل و عربستان را بگیرد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا