جدیدترین اخبارجهان

هشدار خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

عادی‌سازی روابط با اسرائیل، شرط‌بندی روی اسب بازنده است

هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

علی خامنه‌ای گفت افرادی که تلاش می‌کنند روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کنند، در واقعیت با افزایش تنش‌ها بین تهران و ریاض ریسک می‌کنند. او همچنین تأکید کرد که مردم فلسطین به نابودی اسرائیل خواهند پرداخت.

هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل
هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

رسانه‌های جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه گزارش دادند، علی خامنه‌ای در حالی که رقیب منطقه‌ایش عربستان سعودی به سمت برقراری روابط با بیت‌المقدس پیش می‌رود، گفت که کشورهای مسلمانی که در حال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند.

علی خامنه‌ای روز سه شنبه در سخنرانی خود در جمع مقامات دولتی و سفرای کشورهای اسلامی همچنین پیش بینی کرد که اسرائیل به زودی ریشه کن خواهد شد.هشدار خامنه‌ای

خامنه‌ای در سخنانی که در رسانه‌های حکومتی رژیم ایران منتشر شد، گفت: موضع قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را در اولویت قرار می‌دهند، متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

خامنه‌ای گفت: به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط می‌بندند. امروز وضعیت رژیم صهیونیستی شرایطی نیست که انگیزه نزدیکی به آن باشد. آنها نباید این اشتباه را انجام دهند.

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل به خامنه‌ای پاسخ داد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: رژیم تروریست قاتل در ایران قبلاً موفق شده چندین کشور تحت کنترل خود را از هم بپاشد و اکنون با تهدیدهای توخالی تلاش می‌کند تا تلاش‌های صلح را خراب کند.

جمهوری اسلامی به اقدامات خود برای گسترش ترور و ویرانی و اسرائیل برای دستیابی به امنیت برای شهروندان خود و صلح در خاورمیانه ادامه خواهد داد.هشدار خامنه‌ای

رژیم ایران که اخیراً روابط دیپلماتیک خود را با عربستان سعودی را احیا کرده است، بارها به دشمن سابق خود و سایر کشورهای مسلمان نسبت به روند عادی سازی مورد حمایت آمریکا با دشمن منطقه‌ای خود اسرائیل هشدار داده است.

ابراهیم رئیسی روز یکشنبه گفت تلاش‌های عادی‌سازی با اسرائیل ارتجاعی و واپس‌گرایانه است.

خامنه‌ای در سخنرانی روز سه‌شنبه خود همچنین پیش‌بینی کرد که فلسطینی‌ها اسرائیل را که او آن را سرطان خواند، نابود خواهند کرد.هشدار خامنه‌ای

یقیناً این سرطان به دست مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ریشه کن خواهد شد.

چشم انداز توافق صلح اسرائیل و عربستان با میانجیگری ایالات متحده ظاهراً در هفته های اخیر افزایش یافته است.

روز جمعه، کاخ سفید گفت که چارچوب اساسی برای چنین توافقی در حال حاضر وجود دارد و در هفته گذشته، دو وزیر اسرائیلی از پادشاهی سعودی بازدید کردند.

تهران و ریاض اخیراً به شکاف هفت ساله روابط نزدیکی با میانجیگری چین پایان دادند، اما تنش ها بر سر جنگ در یمن هفته گذشته، پس از آنکه شورشیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به چهار سرباز گشتی در مرز جنوبی عربستان سعودی حمله کردند و آنها را کشتند، بالا گرفت.

این سربازان اهل بحرین، متحد نزدیک سعودی بودند، بحرین حوثی‌ها را مقصر دانست اما جمهوری اسلامی این حمله را تایید نکرد.

هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل
هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

هشدار علی خامنه‌ای به سعودی‌ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل/ برقراری روابط با اسرائیل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا