جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی «اومیکرون» سوار بر موج واریانت جدید صعود کرد

کریپتوکارنسی «اومیکرون» هم نام واریانت جدید از جمعه تا دوشنبه بیش از ۹۰۰ درصد صعود کرد

کریپتوکارنسی اومیکرون سوار بر موج واریانت جدید صعود کرد

در حالی که هفته گذشته بازارهای جهانی پس از انتشار اخبار واریانت جدید اومیکرون ویروس کرونا سقوط کردند قیمت یک کریپتوکارنسی هم نام با این واریانت پس از ورود حرف لاتین نام این توکن به فرهنگ واژگان سرمایه گذاران شاهد صعود قیمت خود بود.

کریپتوکارنسی اومیکرون سوار بر موج واریانت جدید صعود کرد
کریپتوکارنسی اومیکرون سوار بر موج واریانت جدید صعود کرد

قیمت این توکن دیجیتال که پیش از این گمنام بود و فید توییتر آن اندکی بیش از ۱،۰۰۰ فالوئر داشت از روز جمعه تا صبح دوشنبه با رسیدن به قیمت ۶۸۸ دلار بیش از ده برابر افزایش یافت و طبق اطلاعات کوین‌گکو (CoinGecko) ردیاب قیمت کریپتو از دوشنبه تا امروز در حدود ۷۵% افت کرد.

اومیکرون که در وب‌سایت این توکن به عنوان «پروتکل ارزی غیرمتمرکز دارای پشتوانه خزانه داری» توصیف شده است تا ساعت ۹:۳۵ روز سه شنبه به وقت شرقی به قیمت ۳۷۱ دلار معامله می شد. قیمت این توکن روز پنج شنبه در حدود ۶۵ دلار بود.

سازمان بهداشت جهانی که روز جمعه واریانت جدید کووید-۱۹ را اومیکرون نام‌گذاری کرد گفت با توجه به گزارش موارد ابتلا به این واریانت در تعداد بیشتری از کشورها ریسک جهانی «بسیار بالایی» برای وقوع موج های شیوع این واریانت وجود دارد، هرچند دانشمندان اعلام کرده اند که احتمالاً چند هفته طول می کشد تا شدت ابتلا به این بیماری مشخص شود.

بیت کوین روز جمعه با بیش از ۸% کاهش قیمت شاهد بدترین روز خود در طول دو ماه گذشته بود و سرمایه گذاران نیز در همین اثنا سهام و سایر دارایی های ریسک پذیر خود را برای تبدیل به پناهگاه های امنی مانند دلار فروختند. از آن زمان تا به حال تقریباً تمام زیان ها جبران شده است در حالی که روز دوشنبه بازارهای جهانی در رنگی از آرامش به خود گرفتند.

از توکن «اسکوئید گیم (squid game)» گرفته تا داج کوین، کریپتوکارنسی های فرعی در سال جاری از پیوند و ارتباط خود با میم ها یا الگوهای فرهنگی اینترنتی بهره برده اند و رونق ها و رکودهای سریعی ثبت کرده اند در حالی که محبوبیت نام های متعارف تر مانند بیت کوین رو به افزایش بوده است.

مشخص نیست که توکن اومیکرون چه هنگامی راه اندازی شده است.

داده های مربوط به قیمت این توکن در وب‌سایت کوین گکو صرفاً از ۸ نوامبر موجود بود در حالی که کانال تلگرامی این توکن تحت نام اومیک دائو (OmicDAO) یک روز قبل تر راه اندازی شده بود.

تأثیر کووید بر کریپتو    تأثیر کرونا بر کریپتو    تأثیر کووید بر کریپتو    تأثیر کرونا بر کریپتو      تأثیر کووید بر کریپتو  تأثیر کرونا بر کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا