انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

برای اولین بار در کانادا قانون حق «قطع ارتباط از کار» در انتاریو اجرا می شود

انتاریو با هدف ایجاد تعادل کار و زندگی قانون حق «قطع ارتباط از کار» را به اجرا گذاشت

برای اولین بار در کانادا قانون حق «قطع ارتباط از کار» در انتاریو اجرا می شود

در یک پیروزی برای تعادل بین کار و زندگی اکنون قانون جدیدی در انتاریو اجرا می‌شود که به کارمندان این حق را می‌دهد که بعد از ساعت کاری، ایمیل‌های کاری، پیام‌ها و تماس‌ها را نادیده بگیرند.

از ۲ ماه جون کارفرمایان در انتاریو با ۲۵ کارمند یا بیشتر باید یک خط مشی مکتوب در مورد حق قطع ارتباط خارج از ساعات کاری داشته باشند. قانون به اصطلاح «حق قطع ارتباط از کار» بخشی از قانون «آسودگی شغلی برای کارکنان» است که در اواخر سال ۲۰۲۱ توسط محافظه‌کاران پیشرو انتاریو تصویب شد. این اولین قانون در نوع خود در کانادا است.

لایحه قانونی سال ۲۰۲۱ توضیح می دهد که «قطع ارتباط از کار» به معنای عدم شرکت در ارتباطات مربوط به کار، از جمله ایمیل، تماس های تلفنی، تماس های ویدئویی یا ارسال و دریافت سایر پیام ها است که به منزله رهایی از انجام کار در خارج از ساعات کاری می‌باشد.

مانتی مک‌ناتن (Monte McNaughton) وزیر کار انتاریو، قبلاً به خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) گفته بود که این قانون «در پاسخ به مرزهای مبهم بین اوقات کار و خانه» که به دلیل شرایط کاری در دوران پاندمی کووید-۱۹ به وجود آمده بود، تدوین شده است.

قوانین جدید کار در انتاریو برای همه کارمندان از جمله مدیران و مدیران اجرایی نیز اعمال می شود.

خط‌مشی‌های شرکت باید به وضوح هر گونه انتظاراتی که ممکن است در مورد ارتباط خارج از ساعات کاری داشته باشد را مشخص کند. همه کارفرمایان انتاریو که از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تعداد ۲۵ کارمند یا بیشتر داشته اند باید تا ۲ جون یک خط مشی مکتوب تدوین کنند.

از سال ۲۰۲۳، همه کارفرمایان با ۲۵ کارمند یا بیشتر باید تا مارس همان سال سیاست های مربوط به قانون «حق ارتباط از کار» را به اجرا گذاشته باشند.

انتاریو تنها استانی است که قانون «حق قطع ارتباط از کار» را اجرا می کند. کبک و دولت فدرال نیز این ایده را بررسی کرده‌اند، اما هنوز هیچ لایحه قانونی در این مورد ارائه نکرده‌اند. چنین قوانینی برای اولین بار در فرانسه به اجرا گذاشته شدند و از آن زمان تنها در تعداد کمی از کشورها از جمله ایتالیا و اسلواکی به تصویب رسیده اند.

با این حال، منتقدان می‌گویند که قانون انتاریو ناقص است و به خواسته‌های بسیاری از کارگران نمی‌پردازد.

این قانون همچنین به دلیل غیرکاربردی بودن و فقدان جزئیات کلیدی مانند نحوه اجرا و مجازات نقض آن مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، طرفداران سلامت روان می گویند قوانینی مانند این گامی در مسیر درست برای حفظ تعادل بین کار و زندگی و قطع ارتباط با دنیای دیجیتال است.

دکتر شیمی کانگ (Shimi Kang) روانپزشک مستقر در ونکوور به سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) گفت «اجرای این قانون به کسانی که ممکن است اوقات سختی در محل کار داشته باشند، یا دارای یک محل کار سمی یا یک محل کار دشوار باشند، اجازه می دهد تا ابزار مفیدی در اختیار داشته باشند که می توانند به اجرا بگذارند و از خود حمایت کنند.»

بر اساس قانون انتاریو، عدم رعایت قوانین جدید می تواند تحت قانون استانداردهای استخدام استان قابل رسیدگی و لازم‌الاجرا باشد.

برای اولین بار در کانادا قانون حق «قطع ارتباط از کار» در انتاریو اجرا می شود
برای اولین بار در کانادا قانون حق «قطع ارتباط از کار» در انتاریو اجرا می شود

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا