انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

نرخ مجاز افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه های انتاریو به بالاترین سطح افزایش یافت

انتاریو نرخ مجاز افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه ها را به بالاترین سطح در یک دهه گذشته افزایش داد

نرخ مجاز افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه های انتاریو به بالاترین سطح افزایش یافت

انتاریو حداکثر نرخی که یک صاحبخانه می تواند اجاره یک مستاجر را در سال آینده افزایش دهد به بیش از دوبرابر افزایش داد که بالاترین دستورالعمل افزایش اجاره بها در این استان در طول یک دهه گذشته است.

روز چهارشنبه، استان انتاریو اعلام کرد که دستورالعمل افزایش‌اجاره انتاریو برای سال ۲۰۲۳ برابر با ۲.۵ درصد است.

نرخ مجاز افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه های انتاریو به بالاترین سطح افزایش یافت
نرخ مجاز افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه های انتاریو به بالاترین سطح افزایش یافت

مالکان پیش از این در سال ۲۰۲۲ اجازه داشتند که اجاره بها را ۱.۲ درصد افزایش دهند، در حالی که پیش از  آن در سال ۲۰۲۰ افزایش اجاره بها برای کمک به انتاریویی ها در طول پاندمی کووید-۱۹ متوقف شده بود.

آخرین باری که دستورالعمل افزایش اجاره بها در انتاریو به ۲.۵ درصد رسید در سال ۲۰۱۳ بود.

استیو کلارک (Steve Clark) وزیر امور شهرداری و مسکن روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت «از آنجایی که خانواده‌های انتاریو با افزایش هزینه‌های زندگی مواجه هستند، دولت ما از طریق تعیین سقف ۲.۵ درصدی برای دستورالعمل افزایش اجاره بها که پایینتر از نرخ تورم است، ثبات و قابل پیش‌بینی بودن را برای اکثریت قریب به اتفاق مستاجران فراهم می‌کند».

این دستورالعمل بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده انتاریو است؛ این شاخص یک معیار تورم است که به صورت ماهانه توسط سازمان آمار کانادا و با استفاده از داده هایی که منعکس کننده شرایط اقتصادی سال گذشته است محاسبه می شود.

این تصمیم در پی اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی کانادا در اوایل این ماه گرفته شده است که برای دومین بار در دو ماه گذشته، نرخ بهره اصلی خود را با نیم درصد افزایش به ۱.۵ درصد رساند.

اگر افزایش اجاره‌بهای انتاریو با تورم اخیر مطابقت داشت، دستورالعمل سال ۲۰۲۳ به ۵.۳ درصد افزایش می یافت. استان انتاریو گفت که «با این حال، این نرخ برای کمک به محافظت از مستاجران در برابر افزایش قابل توجه اجاره بها محدود شده است.»

دستورالعمل جدید اجاره بها در پی انتشار گزارشی اعلام شد که نشان می داد نرخ اجاره بها در تورنتو طی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. به طور متوسط، قیمت اجاره بها در شهر تورنتو در ماه می به ۲،۴۷۴ دلار رسید که در مقایسه با متوسط ۲،۰۳۵ دلار در سال گذشته افزایش داشته است. این قابل توجه ترین افزایش ماهانه قیمت اجاره بها از سال ۲۰۱۹، قبل از شروع پاندمی بود.

دولت می گوید افزایش اجاره بها به صورت خودکار یا اجباری نیست، بلکه حداکثر مبلغی است که صاحبخانه می‌تواند اجاره مستاجر را بدون تأیید هیئت موجر و مستاجر افزایش دهد.

مالکان باید حداقل ۹۰ روز قبل از افزایش اجاره بها به مستاجران اخطار کتبی بدهند، و برای افزایش اجاره بها حداقل باید ۱۲ ماه از روز اول اجاره یا آخرین افزایش اجاره بها گذشته باشد.

افزایش اجاره‌بها در سال ۲۰۲۳ بین ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ اعمال می شود.

دستورالعمل جدید اجاره‌بها  دستورالعمل جدید اجاره‌بها  اجاره خانه تورنتو  اجاره خانه تورنتو  اجاره خانه تورنتو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا