انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

واکسن آنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود

امسال انتاریو ۱.۴ میلیون دوز واکسن‌آنفلوانزا اضافی سفارش داده که از ماه آینده در دسترس تمامی شهروندان قرار خواهد گرفت

واکسن آنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود

وزیر بهداشت انتاریو می‌گوید که دولت استانی امسال نزدیک به ۹۰ میلیون دلار برای خرید ۷.۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا خرج می‌کند که بیش از یک ‌میلیون دوز بیشتر از سال گذشته است.

کریستین الیوت وزیر بهداشت استان صبح سه‌شنبه در یکی از داروخانه‌های تورنتو در گفتگو با خبرنگاران گفت که استان انتاریو در فصل جاری با خرید ۱.۴ میلیون دوز واکسن اضافی کارزار بزرگتری را برای تزریق واکسن‌آنفلوانزا در مقایسه با سال قبل برگزار خواهد کرد.

کریستین الیوت خاطرنشان کرد که انتاریو گروه‌های دارای ریسک بالا را در اولویت اول قرار داده است اما واکسن آنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود.

الیوت گفت «با توجه به این‌که موجودی واکسن‌آنفلوانزا انتاریو در چندین محموله تحویل داده خواهد شد و زمان‌بندی توسط دولت فدرال و تولیدکنندگان تعیین می‌شود، موجودی اولیه واکسن آنفلوانزا استان انتاریو برای محافظت از ساکنین خانه‌های مراقبت طولانی و بیماران بستری در بیمارستان مورداستفاده قرار خواهد گرفت.» «در ماه جاری تزریق واکسن آنفلوانزا برای سالمندان، کودکان گروه سنی شش ماه تا چهار سال، زنان باردار و افرادی که در معرض ریسک عوارض آنفلوانزا قرار دارند فراهم خواهد بود.»

کریستین الیوت گفت ۱.۸ میلیون دوز به‌طور ویژه به سالمندان اختصاص داده شده است.

الیوت اعلام کرد «در ماه نوامبر دریافت واکسن آنفلوانزا در چندین محموله ادامه خواهد داشت و از تمامی افراد می‌خواهیم که صبور باشند و پیش از مراجعه برای اطمینان از موجود بودن واکسن آنفلوانزا در مطب پزشک خود یا در داروخانه محله خود تماس بگیرند.»

پس از راه‌اندازی آنچه استان در سال گذشته بزرگترین کارزار تزریق واکسن آنفلوانزا در تاریخ انتاریو نامید، کمبود سراسری واکسن آنفلوانزا در بسیاری از داروخانه‌های گوشه و کنار استان گزارش شد.

معلوم نیست که آیا دوزهای اضافی واکسن در سال جاری برای برطرف کردن افزایش تقاضا برای واکسن‌آنفلوانزا در شرایط پاندمی جهانی کافی خواهد بود یا خیر.

الیوت گفت «سال گذشته میلیون‌ها شهروند انتاریو از تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا برخوردار شدند و به‌طور تاریخی شاهد نرخ پایین آنفلوانزا در سراسر استان بودیم.»

الیوت در ادامه گفت که سال گذشته تنها ۲۵ مورد ابتلا به آنفلوانزا تائید شده [در آزمایشگاه] در استان انتاریو ثبت شد که در مقایسه با فصل‌های قبلی شیوع آنفلوانزا که هزاران مورد ابتلا تنها در طول یک سال تائید می‌شد، افت چشمگیری محسوب می‌شود.

درحالی‌که الیوت افت تعداد موارد ابتلا را به کارآمدی واکسن‌آنفلوانزا در سال گذشته نسبت می‌دهد اما محدودیت‌های بهداشت عمومی وضع‌شده به دلیل پاندمی کووید-۱۹ احتمالاً نقش مهم‌تری در کاهش موارد ابتلا به آنفلوانزا ایفا کرده است.

الیوت گفت کسانی که هنوز به‌طور کامل در مقابل کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند می‌توانند دوز اول یا دوم واکسن کووید-۱۹ خود را هم‌زمان با واکسن آنفلوانزا خود تزریق کنند.

الیوت گفت «درحالی‌که وارد فصل پاییز می‌شویم و در مواقع بیشتری همراه با خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شویم تزریق واکسن آنفلوانزا نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند»؛ الیوت همچنین اضافه کرد که استان باید از سیستم بهداشت و درمان خود که همچنان به مبارزه با کووید-۱۹ ادامه می‌دهد در مقابل ازدحام اضافه بر ظرفیت بیماران محافظت کند.

دکتر ترزا تام مدیر ارشد سلامت عمومی کانادا هفته گذشته هشدار داد باوجوداینکه فصل آنفلوانزا سال گذشته در کشور «عملاً وجود نداشت» کانادایی‌ها باید به دلیل سطح پایین ایمنی و کاهش اقدامات بهداشت عمومی خود را برای احتمال موج شیوع دیگر آماده کنند.

دکتر ترزا تام روز جمعه گفت «قطعاً امسال وقت آن نیست که شاهد شیوع آنفلوانزا باشیم.» واکسنآنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود

واکسن آنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود
واکسنآنفلوانزا از ماه آینده برای تمامی شهروندان انتاریو در دسترس خواهد بود

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا