انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط

انتاریو دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط را منتشر کرد

انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط

دولت انتاریو دستورالعمل جدیدی منتشر کرد که حاکی از تائید مقررات متفاوت برای دانش آموزان و کارکنان واکسینه است ضمن این‌که به تشریح اقدامات قابل‌اجرا در صورت رخ دادن شیوع کووید-۱۹ در مدارس در پاییز امسال می‌پردازد. انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

در سندی که در ساعات آخر صبح چهارشنبه با عنوان «دستورالعمل کووید-۱۹: مدیریت شیوع بیماری، تماس افراد و موارد ابتلا در مدارس» منتشر شد آمده است که افرادی که کاملاً واکسینه و بدون علائم بیماری هستند پس از قرار گرفتن در معرض ویروس از نوع ریسک بالا موظف به رعایت قرنطینه نیستند. بنابراین لازم نیست که از مدرسه مرخص شوند.

علاوه بر این اعضای خانوار کاملاً واکسینه که همراه دانش‌آموزی زندگی می‌کنند که در معرض ویروس قرارگرفته است موظف به رعایت قرنطینه شخصی نیستند.

انتشار دستورالعمل جدید کووید-19 مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط
انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو قرنطینه شخصی شیوع بیماری

افرادی که کاملاً واکسینه نیستند و در معرض تماس دارای ریسک بالای کووید-۱۹ قرارگرفته‌اند باید به مدت ۱۰ روزه قرنطینه شوند. طبق دستورالعمل‌ها انجام تست در روز هفتم از دوره قرنطینه توصیه شده است و قرنطینه باید در آخرین روز آگاهی از قرار گرفتن در معرض ویروس شروع شود.

اگر گروه هم شرایط شامل دانش‌آموزانی باشد که واکسینه نیستند یا وضعیت ایمنی آنها نامشخص است هر یک از مناطق بهداشت دولتی (PHU) می‌توانند در مورد مرخص کردن کل گروه هم شرایط تصمیم بگیرد.

دستورالعمل مدارس استان با دستورالعمل‌های بهداشت دولتی جدید با عنوان «افراد کاملاً ایمن در مقابل کووید-۱۹ و دارای سابقه تست مثبت: دستورالعمل موقت مدیریت شیوع، تماس افراد و موارد ابتلا» هم‌راستا است.

دستورالعمل‌های جدید با اظهارات دکتر کییرن مور (Kieran Moore) مسئول ارشد پزشکی بهداشت استان در ماه جولای مطابق دارد که اشاره کرده بود کارکنان مدارس و دانش‌آموزانی که به‌طور کامل واکسینه هستند می‌توانند انتظار داشته باشد که در صورت قرار گرفتن در معرض تماس‌های دارای ریسک بالا با کمترین وقفه‌ها در روال کار و تحصیل خود روبرو شوند.

برخلاف افراد کاملاً واکسینه، طبق گفته دکتر مور افراد غیر واکسینه در شرایط مشابه باید به مدت حداقل ۱۰ روز قرنطینه شوند و پیش از بازگشت به کلاس درس دو تست منفی کووید-۱۹ را به فاصله هفت روز ارائه کنند. انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو  قرنطینه شخصی، شیوع بیماری مرخصی گروه‌ها 

انتشار دستورالعمل جدید کووید-19 مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط
انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو قرنطینه شخصی شیوع بیماری

شیوع بیماری طبق مقررات جدید چه پیامدهایی دارد؟

انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط

طبق تعریف ارائه‌شده توسط استان انتاریو شیوع بیماری در مدرسه شامل دو مورد یا بیشتر ابتلا به کووید-۱۹ تائید شده در آزمایشگاه در میان دانش آموزان، معلمان، کارکنان یا مراجعین است که حداقل یکی از موارد ازلحاظ منطقی احتمالاً در مدرسه انتقال پیدا کرده است.

تعریف ارائه‌شده شامل محیط‌های مراکز مراقبت کودک در برنامه‌های قبل و بعد از مدرسه نیز می باشد.

اعضای خانوار را نباید به‌عنوان تماس‌های فردی ریسک بالا در ارتباط با شیوع بیماری در مدرسه در نظر گرفت مگر اینکه با شیوع بیماری در مدرسه تماس مستقیم داشته باشند.

وقوع یک شیوع می‌تواند شامل گستره‌ای از مرخصی کل مدرسه تا صرفاً درخواست قرنطینه یک گروه هم شرایط باشد.

منطقه بهداشت دولتی (PHU) شدت شیوع و اقداماتی که باید به اجرا گذاشته شوند را تعیین می‌کند.

اقدامات بیشتر برای مقابله با شیوع می‌تواند شامل غربالگری روزانه، محدود ساختن مراجعین به مدرسه، به حداقل رساندن تعامل و تماس بین اعضای گروه‌های هم شرایط، درخواست از کارکنان برای عدم اشتغال در سایر مدارس و درخواست از کارکنان، دانش آموزان و خانواده‌ها برای اجتناب از تماس با سایر افراد به دلایل غیرضروری باشد.

پس از گذشت ۱۴ روز بدون گزارش موارد بیشتر انتقال ویروس و موارد دارای علائم توسط مدرسه می‌توان پایان شیوع بیماری را اعلام کرد.

انتشار دستورالعمل جدید کووید-19 مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری و مرخصی گروه‌های هم شرایط
انتشار دستورالعمل جدید کووید-۱۹ مدارس انتاریو در مورد قرنطینه شخصی، شیوع بیماری

در چه شرایطی کل یک مدرسه مرخص خواهند شد؟

 

مسئولان استان پیش‌بینی می‌کنند که احتمال تعطیل شدن کل یک مدرسه به دلیل شیوع بیماری «در مدارس دارای پوشش ایمنی و واکسیناسیون در میان دانش آموزان تا حد بسیار زیادی پایین است.»

مناطق بهداشت دولتی می‌توانند درصورتی‌که شیوع گسترده یا سریع ویروس در موسسه اتفاق بیافتد تصمیم به تعطیل کردن کل مدرسه بگیرند. این موقعیت‌ها شامل مواردی است که شیوع بیماری در یک یا چند گروه هم شرایط اتفاق افتاده باشد و موارد ابتلای دیگری نیز وجود داشته باشد که ازلحاظ منطقی احتمالاً در مدرسه انتقال پیدا کرده باشند.

در طول مرخصی سراسری یک مدرسه به کارکنان مدرسه و دانش آموزان که از محافظت کامل در مقابل ویروس برخوردار نیستند یا سابقه تست مثبت بیماری را نداشته باشند توصیه می‌شود که به‌غیراز موارد ضروری در خانه بمانند.

با این‌ وجود طبق این سند بجای تعطیل کردن کل مدرسه «مرخص کردن تعداد کمتری از افراد مشخصی که در تماس بوده‌اند و به‌طور کامل واکسینه نیستند یا سابقه تست مثبت ندارند کفایت می‌کند.»

مقررات جدید دانش آموزان        مقررات جدید دانش آموزان      مقررات جدید دانش آموزان          مقررات جدید دانش آموزان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا