انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-۱۹ میکند

دانشگاه تورنتو واکسیناسیون کامل دانشجویان و کارکنان پردیس‌ها در مقابل کووید-۱۹ را الزامی خواهد کرد

دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-۱۹ میکند

دانشگاه تورنتو از پاییز امسال واکسیناسیون کامل علیه کووید-۱۹ را برای دانشجویان، کارکنان، اساتید و مراجعین پردیس‌ها الزامی خواهد کرد.

دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-19 میکند
دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-۱۹ میکند

مریک گتلر (Meric Getler) رئیس دانشگاه تورنتو روز چهارشنبه در نامه‌ای نوشت «الزام واکسیناسیون بخش کلیدی از پروتکل‌های مفصل کووید-۱۹ دانشگاه می باشد که با سنجش و دقت کافی توسعه ‌یافته و شامل پوشیدن اجباری ماسک در فضاهای بسته و سایر اقدامات ایمنی است.» «طرح‌های دانشگاه ما با طرح‌های مؤسسات همکار ما در انتاریو همخوانی دارد.»

دانشگاه تورنتو قبلاً الزامات واکسیناسیون برای کسانی که در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه زندگی می‌کنند و در فعالیت‌های دانشگاهی دارای ریسک بالا مانند فعالیت‌های ورزشی و کلاس‌های آموزش برای دانشجویان دارای نیازهای خاص و ابزارهای موسیقی شرکت می‌کنند را اعلام کرده بود.

دانشگاه تورنتو گفت افراد غیر واکسینه موظف خواهند بود که در برنامه غربالگری سریع دانشگاه شرکت کنند؛ افراد غیر واکسینه باید با استفاده از کیت‌های تست خانگی دوباره تست انجام دهند و یک تست منفی مربوط به ۷۲ ساعت قبل از حضور در پردیس دانشگاه ارائه کنند.

گلتر نوشت «متوجه هستم که وضعیت بهداشت عمومی همچنان نگران‌کننده است. می‌خواهم مجدداً به شما اطمینان بدهم که دانشگاه تورنتو در محافظت از سلامت و ایمنی تمامی اعضای جامعه خود هوشیار باقی خواهد ماند و در صورت تغییر شرایط در پاییز و زمستان آینده اقدامات دیگری را نیز به کار خواهد گرفت.» دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-۱۹ میکند

دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-19 میکند
دانشگاه تورنتو دانشجویان و کارکنان را ملزم به دریافت واکسن کووید-۱۹ میکند

استاد اخلاق زیستی، کری بوومَن (Kerry Bowman) می‌گوید اجباری شدن واکسیناسیون می‌تواند به تفرقه منجر شود. «من افرادی را در هیئت‌علمی دانشگاه تورنتو می‌شناسم که به اجرا گذاشته شدن چنین دستوری را عمیقاً مختل‌کننده و مزاحم خواهند دانست.» «خواهیم دید، من تصور می‌کنم چه ما بخواهیم و چه نخواهیم نفوذ قدرت سیاسی و احساسی در حال حاضر آنچنان قدرتمند است که باید راهی پیدا کنیم که تا حد ممکن این دستور را به اخلاقی‌ترین شکل و مبتنی بر شواهد اجرا کنیم.»

در همین حین دانشگاه وسترن (Western University) روز چهارشنبه اعلام کرد که دانشجویان، اساتید و کارکنان خود را ملزم خواهد کرد که شواهد واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را ارائه کنند.

دانشگاه وسترن اعلام کرد که این تصمیم در پیروی از مشورت با همکاران بهداشت دولتی و کارشناسان هیئت علمی دانشگاه در بخش پزشکی و قانون و اصول اخلاقی اتخاذشده است.

سارا پریچارد (Sarah Prichard) سرپرست موقت و معاون ریاست دانشگاه در بیانیه‌ای گفت «سلامت و ایمنی جامعه ما در بالاترین اولویت قرار دارد؛ و این تلاشی مشترک است.» «واکسیناسیون واضح‌ترین مسیر ما به‌سوی یک پردیس دانشگاهی ایمن است.»

افراد فاقد گواهی واکسیناسیون مجبور خواهند بود که برای حضور در پردیس دانشگاه دو بار در هفته تست انجام بدهند.

این دانشگاه اعلام کرد که علاوه بر این واکسیناسیون کامل را برای دانشجویان مشغول به کار و حضور در کلاس‌های آموزش بالینی، در برنامه‌های موسیقی، تیم‌های ورزش دانشگاهی، مربیان و کارکنان الزامی خواهد کرد.

دانشگاه وسترن گفت که اوایل این ماه یک نظرسنجی بین اعضای خود انجام داده است تا مشخص کند چه تعداد از آنها واکسینه هستند. در این نظرسنجی مشخص شد که در حدود ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و بیش از نیمی از آنها قصد دارند تزریق خود را تا سپتامبر انجام دهند.

پریچارد گفت «ما خوش‌بین هستیم که با فراهم کردن آموزش و حمایتی که جامعه دانشگاهی ما بدان نیاز دارد نرخ واکسیناسیون را حتی بیشتر از این افزایش دهیم.»

این دانشگاه اعلام کرد که پوشیدن ماسک برای تمام فعالیت‌های فضای بسته اجباری باقی خواهد ماند و بهبود نظافت و غربالگری سلامت در سراسر پردیس دانشگاهی ادامه خواهد یافت.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا