جدیدترین اخبارجهان

اوپک پلاس با افزایش تولید نفت به میزان ۱۰۰،۰۰۰ بشکه در روز موافقت کرد

اوپک پلاس تولید نفت خود را به میزان بسیار کمتر از ماه‌های جولای و آگوست افزایش می دهد

اوپک پلاس با افزایش تولید نفت به میزان ۱۰۰،۰۰۰ بشکه در روز موافقت کرد

گروه تولیدکنندگان نفت اوپک و متحدان روز چهارشنبه تصمیم گرفتند که با وجود افزایش قیمت بنزین و تشدید بی ثباتی ذخایر انرژی به دلیل جنگ روسیه در اوکراین تولید خود در ماه سپتامبر را به میزان بسیار کمتر از ماه‌های قبل افزایش دهند.

اوپک به رهبری عربستان سعودی و گروه متحدان اوپک به رهبری روسیه با وجود افزایش روزانه ۶۴۸ هزار بشکه‌ادر ماه های جولای و آگوست روز چهارشنبه اعلام کردند که در ماه آینده تولید خود را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد. این گروه تاثیری که تورم سرسام آور و افزایش نرخ کووید-۱۹ ممکن است بر تقاضای جهانی برای سوخت در پاییز داشته باشد را در تصمیم گیری خود درنظر گرفتند.

تصمیم اوپک در شرایطی اتخاذ می شود که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده ماه گذشته با هدف بهبود روابط و تشویق تولید بیشتر نفت توسط گروه اوپک برای کاهش قیمت‌های بالا در پمپ بنزین ها از عربستان سعودی بازدید کرد.

بر اساس گزارش وبسایت مقایسه قیمت گس‌بادی (GasBuddy) میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا به مدت ۵۰ روز متوالی کاهش یافته است.

هر بشکه نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه کمی بیش از ۹۴ دلار فروخته شد، در حالی که این رقم در ماه گذشته بیش از ۱۰۵ دلار در هر بشکه بود. نفت خام برنت، استاندارد بین‌المللی روز چهارشنبه به قیمت بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فروخته شد که نسبت به قیمت ۱۱۰ دلار در ماه گذشته کاهش داشت.

با وجود این که افزایش تولید نفت باعث کاهش هر چه بیشتر قیمت ها خواهد شد، اما مقدار نفت خام جدیدی که عرضه خواهد شد کمتر از مقداری است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از سفر اخیر خود به عربستان سعودی انتظار داشت.

سعودی‌ها در هنگام دیدار با بایدن از تعهد به پمپاژ نفت بیشتر خودداری کردند، به همین دلیل دولت بایدن از آن زمان تلاش می‌کند تا تعداد بشکه های نفت بیشتری را از جاهای دیگر تامین کند.

ژاک روسو (Jacques Rousseau) مدیر عامل شرکت کلیرویو انرژی پارتنرز گفت «ایالات متحده ممکن است به دنبال منابع نفتی دیگری خواه ونزوئلا یا ایران باشد.»

فیلیپ استریبل (Phillip Streible) استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز روز چهارشنبه در مصاحبه ای به سی بی سی نیوز گفت که اخبار اوپک نشان می دهد که بازار نفت با چه سرعتی در حال تغییر است.

استریبل گفت «افزایش ۱۰۰،۰۰۰ بشکه ای (در حالی که [ایالات متحده] به دنبال عرضه نفت بیشتری بود، کمی ناامیدکننده است.»

«شاید اوپک نگران احتمال رکود اقتصادی است.»

در نتیجه، مقدار نفت موجود در بازار ممکن است مطابق با تقاضا نباشد، بنابراین قیمت بالای نفت ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد.

هر بشکه نفت خام آمریکا نفت خام برنت افزایش قیمت بنزین  هر بشکه نفت خام آمریکا  نفت خام برنت  افزایش قیمت بنزین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا