جدیدترین اخبارجهان

گزارش: مقامات بلندپایه ایران وحشت‌زده در میان اعتراضات به دنبال پاسپورت اروپا بویژه انگلیس برای خروج خانواده‌ خود از کشور هستند

مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی وحشت‌زده در میان انقلاب ایرانیان به دنبال پاسپورت انگلیس برای خروج خانواده‌های خود از ایران هستند

مقامات بلندپایه ایران وحشت‌زده در میان اعتراضات به دنبال پاسپورت اروپا و انگلیس برای خروج خانواده‌ خود از کشور هستند

در حالی‌که بیش از ۴۰ روز از اعتراض مردم ایران به دلیل قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز می‌گذرد، سرکوب مردم اعتراضات را با اعتصابات همراه کرده و به خیزش و انقلاب دموکراتیک ایرانیان منجر شده و گزارش ها حاکی از آنست که مقامات بلندپایه ایرانی وحشت‌زده در تلاش هستند تا پاسپورت های اروپایی و بویژه انگلیس را برای خانواده‌هایشان برای خروج از کشور تضمین کنند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

اکسپرس.کو دات یو‌کی (Express.co.uk) روز پنجشنبه گزارش داد که مقامات ارشد دولتی در ایران روزانه تا «پنج پرواز» را برای خانواده‌هایشان چارتر کرده اند، چراکه آنها به دنبال “پاسپورت انگلیس” هستند تا همسر و فرزندان خود را از کشور خارج کنند.

علاوه بر این، این رسانه می‌گوید که بخش‌هایی از فرودگاه اصلی تهران توسط نیروهای دولتی برای عبور سریع و فرار خانواده‌های مسئولان از این کشور قرق شده است.

یک منبع ایرانی به این نشریه گفت «حدود دو هفته پیش شروع شد. رژیم تمام جزئیات امنیتی فرودگاه را تغییر داد. آنها غیرنظامیان (دوستان و خانواده) را از ورودی عقب فرودگاه مستقیماً به هواپیماها برای پروازهای بین المللی، حداقل پنج پرواز در روز، منتقل می کردند.»

بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی همچنین در تلاش برای دریافت پاسپورت سوئیس و کانادا بوده‌اند.

باب استوارت، نماینده محافظه کار، گفت که شنیده است مقامات ایرانی در حال فرار به بریتانیا هستند و خواست که گزارش‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

خروج گزارش‌شده خانواده‌های سیاستمداران ایرانی پس از آن صورت می گیرد که ایرانیان داخل و خارج از کشور بیش از ۴۰ روز اعتراض و خیزش سراسری به قتل مهسا امینی توسط پلیس اخلاق تهران می‌کنند و خواهان تغییر رژیم در ایران هستند.

مقامات بلندپایه ایران وحشت‌زده در میان اعتراضات به دنبال پاسپورت اروپا بویژه انگلیس برای خروج خانواده‌ خود از کشور هستند
مقامات بلندپایه ایران وحشت‌زده در میان اعتراضات به دنبال پاسپورت اروپا بویژه انگلیس برای خروج خانواده‌ خود از کشور هستند

فرار مسئولان جمهوری اسلامی  فرار مسئولان جمهوری اسلامی  فرار مسئولان جمهوری اسلامی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا