جدیدترین اخبارجهان

مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند

به گفته مقامات منطقه‌ای، مردم شهر اوکراینی چرنیهف در صف نان بودند که با بمباران ارتش روسیه کشته شدند، اما سفارت ایالات متحده مدعی است که با شلیک مستقیم کشته شده اند

مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند

سفارت ایالات متحده در اوکراین گفت که نیروهای نظامی روسیه روز چهارشنبه در شهر ویران شده چرنیهف در شمال اوکراین «به ۱۰ نفر از مردم که در صف نان ایستاده بودند شلیک کردند و آنها را کشتند.»

مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند
مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند

سفارت آمریکا در بیانیه ای که در حساب رسمی توییتر خود پست کرده بود به شواهدی در مورد این حمله استناد نکرده است.

سفارت آمریکا در توییتر نوشته بود «چنین حملات هولناکی باید موقف شوند.» و اضافه کرده بود که دولت ایالات متحده «تمامی گزینه های موجود برای تضمین پاسخگو کردن عاملان هر گونه جنایات وحشیانه در اوکراین را درنظر می گیرد.»

اطلاعات کمی در مورد حمله ادعا شده علیه غیرنظامیان در صف مواد غذایی در چرنیهف وجود دارد اما ویدئوی پست شده در شبکه های اجتماعی  وضعیت ادعا شده پس از حمله را نشان می دهد که تعدادی جسد روی زمین افتاده اند.

یکی از کسانی که این ویدئو را پست کرده بودند اولکساندر مرژکو (Oleksandr Merezhko) نماینده پارلمان اوکراین [ورخونا رادا (Verkhovna Rada)] و رئیس کمیسیون روابط خارجی این مجلس بود.

مرژکو در توییتر نوشت «روس ها بیش از ده نفر از مردم را کشتند که در صف ایستاده بودند تا مقداری نان بخرند.»

این حمله ادعا شده یک روز پس از آن انجام شد که دفتر دادستان کل اوکراین گفت که روز دوشنبه حمله توپخانه روسیه به یک دانشگاه و یک بازار روباز در چرنیهف اصابت کرده و ۱۰ نفر را کشته است. این حمله یکی از حملات متعددی بوده که شهر چرنیهف را در طول سه هفته گذشته هدف قرار داده است.

گزارش جداگانه ای گفت که غیرنظامیان نه با شلیک مستقیم بلکه به دلیل بمباران توسط نیروهای نظامی روسی کشته شده اند.

با این حال ویاچسلاو چاوس (Vyacheslav Chaus) رئیس دولت منطقه ای گفت که روز چهارشنبه دست کم ۱۰ نفر از مردم که در صف نان بودند که در پی بمباران نیروهای نظامی روسیه در شهر چرنیهف در شمال اوکراین کشته شدند.

ویدئویی که توسط خبرگزاری سی ان ان (CNN) مکان‌یابی شده اجساد بی جان را که روی زمین افتاده اند نشان می‌دهد اما تصاویر اجساد محو شده است.

تصاویر علاوه بر این شخصی را در حال انتقال به سمت یک خودرو در همان نزدیکی نشان می دهد. مشخص نیست که آیا این شخص زنده بود یا خیر.

ویاچسلاو چاوس گفت که این حمله نشان دهنده استفاده روسیه از شلیک غیرمستقیم به سمت غیرنظامیان است.

چاوس در حین صحبت با تلویزیون اوکراین گفت «این اولین بمباران از این نوع [در این شهر] نیست، و اولین بمباران غیرنظامیان توسط دشمن نیز نبوده است. روس ها اکثرا زیرساخت های غیرنظامی در شهر چرنیهف و سایر شهرهای منطقه را بمباران و ویران می کنند.»

چرنیهف تحت محاصره نیروهای نظامی روسیه است و شاهد بمباران های مکرر در طول هفته گذشته بوده که اغلب به مناطق مسکونی اصابت کرده است.

مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند
مردی از اتومبیل پیاده می‌شود و بلافاصله دست‌هایش را بالای سرش می گیرد و تسلیم سربازان روسی می‌گردد
مردم شهر چرنیهف که در صف نان بودند توسط نیروهای نظامی روسیه کشته شدند
در عرض چند ثانیه او با خونسردی به ضرب گلوله کشته میشود. لحظاتی بعد گروهی از سربازان مشاهده میشوند که بدن بی‌جان این غیرنظامی را میگیرند و او را به داخل درختان اطراف می‌کشانند. زن و کودکی نیز در این خودرو در حال تردد بودند که به اسارت درآمدند

#کشتار_مردم_در_صف_نان  #کشار_غیرنظامیان   #جنایات_روسیه

کشتار مردم اوکراین در صف نان  حمله به غیرنظامیان اوکراین  کشتار مردم اوکراین در صف نان حمله به غیرنظامیان اوکراین کشتار مردم اوکراین در صف نان  حمله به غیرنظامیان اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا