جدیدترین اخبارجهانکانادا

پاپ فرانسیس به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد

پاپ فرانسیس پس از عذرخواهی و طلب بخشش بخاطر نقش کلیسای کاتولیک در مدارس شبانه روزی وعده داد به کانادا سفر کند

پاپ فرانسیس به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد

پاپ فرانسیس از گروهی از نمایندگان اقوام بومی به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی و تقاضای بخشش کرد.

پس از نشست های خصوصی بین پاپ فرانسیس و نمایندگان اقدام اولیه، اینوئیت و متیس در هفته جاری تمامی طرفین روز جمعه در واتیکان با پاپ دیدار کردند.

پاپ فرانسیس به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد
پاپ فرانسیس بخاطر نقش کلیسا در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد

پاپ که به ایتالیایی صحبت می کرد از خداوند برای «رفتار اسفناک» برخی از اعضای کلیسای کاتولیک تقاضای عفو و بخشش کرد و خطاهای انجام شده علیه مردم اقوام بومی در مدارس شبانه روزی را پذیرفت.

پاپ فرانسیس در جریان نشست نهایی با نمایندگان گفت «می خواهم از صمیم قلبم به شما بگویم: من واقعا متاسفم.»

«و با پیوستن به برادرانم، اسقف های کانادایی از شما درخواست عفو دارم.»

پاپ در ادامه گفت که از آزارهای متحمل شده در مدارس شبانه روزی تحت مدیریت کلیسای کانادا «دل آزرده» و «شرمسار» است  و گفت که مربیان کاتولیک در این تسهیلات به هویت، فرهنگ و ارزش های معنوی بومیان بی احترامی کرده اند.

پاپ فرانسیس به خاطر نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد
پاپ فرانسیس بخاطر نقش کلیسا در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا عذرخواهی کرد

پاپ به ایتالیایی گفت «اندیشیدن به تلاش های مصممی برای القای احساس حقارت، برای محروم ساختن مردم از هویت فرهنگی آنها، برای قطع ریشه های آنها انجام شده و در نظر گرفتن تمام تاثیرات شخصی و اجتماعی که این اقدامات همچنان با خود همراه دارند، از جمله رنج ها و صدمات برطرف نشده ای که به فاجعه زدگی بین نسلی تبدیل شده، تکان دهنده است.»

پاپ فرانسیس علاوه بر عذرخواهی وعده داد که به کانادا سفر کند.

هنوز تاریخ رسمی برای این سفر تعیین نشده است اما پاپ گفت که امیدوار است «در روزهای» نزدیک به جشن حَنّای قدیس (Feast of Saint Anne) که در تاریخ ۲۶ جولای خواهد بود و به مادربزرگ حضرت مسیح تقدیم شده است از کانادا بازدید کند.

عذرخواهی پاپ بخاطر نقش کلیسا در تسهیل مدارس شبانه روزی کانادا یکی از ۹۴ توصیه‌ای بود که توسط کمیسیون حقیقت و آشتی ارائه شد؛ این کمیسیون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ سوابق مدارس شبانه روزی در کانادا را بررسی کرد. بسیاری از بازماندگان مدارس شبانه روزی گفته اند که اگر پاپ فرانسیس به خاطر این عذرخواهی به کانادا سفر کند اقدام معنادارتری خواهد بود.

تقریباً ۱۹۰ نفر از جمله نمایندگان، بازماندگان و حامیان در روز جمعه گرد هم آمدند تا عبادتهایی مانند دعا و سرودهای سنتی را به جا بیاورند و بیانات پاپ را در طول سخنرانی نهایی بشنوند. نمایندگان همچنین هدایایی از جمله کفش های برفی و یک کتاب صحافی شده از داستان های متیس را به پاپ اهدا کردند.

طبق گفته مجمع اسقف های کاتولیک کانادا پاپ نیز در عوض به هر سه گروه اقوام بومی یک شاخه زیتون برنزی به نشانه صلح و آشتی اهدا کرد.

جرالد آنتوان (Gerald Antoine) رئیس مجمع نمایندگان اقوام اولیه پس از سخنرانی روز جمعه پاپ فرانسیس در میدان سنت پیتر به خبرنگاران گفت این عذرخواهی «باید خیلی وقت پیش انجام می شد» و «اولین گام تاریخی» به سمت آشتی است اما «صرفا اولین گام» است.

آنتوان گفت عذرخواهی روز جمعه یک لحظه مهم برای هیئت نمایندگان بود که احساس کنند کلیسای کاتولیک آنها را به عنوان انسان «می نگرد»؛ آنچه که در طول دوران خود در مدارس شبانه روزی از آن بی بهره بودند.

اعضای مجمع ملل اول در میدان سنت پیتر در واتیکان مشغول اجرا هستند.31 مارس 2022
اعضای مجمع ملل اول در میدان سنت پیتر در واتیکان مشغول اجرا هستند.۳۱ مارس ۲۰۲۲
اعضای مجمع ملل اول در حالی که هیئت آنها در حال دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان است، در خارج از میدان سنت پیتر آهنگ سنتی می خوانند. پنجشنبه 31 مارس 2022
اعضای مجمع ملل اول در حالی که هیئت آنها در حال دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان است، در خارج از میدان سنت پیتر آهنگ سنتی می خوانند. ۳۱ مارس ۲۰۲۲

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا