بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارجهانکانادا

پاپ فرانسیس برای عذرخواهی کامل از بومیان و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی در ماه جولای به کانادا سفر می‌کند

طبق گفته منابع خبری پاپ فرانسیس در سفر خود به کانادا برای دیدار با بازماندگان مدارس شبانه‌روزی در ماه جولای سه توقف خواهد داشت

سفر پاپ فرانسیس به کانادا برای عذرخواهی کامل از بومیان و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی

به گزارش سی‌بی‌سی نیوز (CBC) انتظار می رود پاپ فرانسیس در سفر خود به کانادا در اواخر جولای حداقل از سه شهر بازدید کند.

در مرکز سمت چپ جرالد آنتوان رئیس منطقه‌ای مجمع ملل اول، نفر وسط نیتان عبد، رئیس شورای ملی متیس و کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس، پس از آخرین سخنرانی پاپ فرانسیس در میدان سنت پیتر قدم می‌زنند. 1 اپریل
در مرکز سمت چپ جرالد آنتوان رئیس منطقه‌ای مجمع ملل اول، نفر وسط نیتان عبد، رئیس شورای ملی متیس و کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس، پس از آخرین سخنرانی پاپ فرانسیس در میدان سنت پیتر قدم می‌زنند. ۱ اپریل

یکی از منابع خبری مشارکت کننده در برنامه ریزی این سفر می گوید که پاپ احتمالاً در سفری چهار روزه به کانادا در ادمونتون، کبک سیتی و ایکالویت توقف خواهد کرد.

پاپ در ابتدا در دیدار واتیکان با نمایندگان بومی کانادا در اول اپریل برنامه های خود برای این بازدید را اعلام نمود؛ او در آنجا به طور مقدماتی به خاطر اقدامات تک تک اعضای کلیسای کاتولیک رومی در مدارس شبانه‌روزی کانادا عذرخواهی کرد.

منابع می گویند این سفر که با سه توقف برنامه ریزی شده [هزینه آن توسط کلیسای کاتولیک کانادا و با دلارهای احتمالی فدرال تأمین می شود] قبل از دیدارها در واتیکان مورد بحث قرار گرفته بود.

نمایندگانی که به رم سفر کردند انتظار دارند که پاپ فرانسیس به خاطر نقش کلیسا در اداره مدارس شبانه‌روزی عذرخواهی کاملی را در خاک کانادا ارائه کند، که یکی از درخواست اصلی کمیسیون حقیقت و آشتی را محقق خواهد کرد.

پاپ فرانسیس در رم گفت که می خواهد در زیارت سالانه لاک سنت آن (زیارت حنای قدیس) که از ۲۵ تا ۲۸ جولای امسال برگزار می شود، شرکت کند.

سفر پاپ فرانسیس به کانادا برای عذرخواهی کامل از بومیان و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی
پاپ فرانسیس در سالن کلمنتاین کاخ حواری با نمایندگان ملل اول، اینویت و متیس دیدار و سخنرانی می‌کند. ۱ اپریل

سفر یک روزه پاپ به ایکالویت به دنبال دعوت نیتان عبد (Natan Obed) رئیس اینویت تاپیریت کاناتامی (ITK) صورت می گیرد که رهبران اینویت از وی خواسته بودند تا از سفر پاپ به پایتخت نوناووت حمایت کند.

پاپ فرانسیس چندین دعوت از رهبران بومی از جمله از سران اقوام اولیه در منیتوبا و رئیس قبیله کوکپی۷ (Kúkpi7) روزان کازیمیر از قبیله Tk’emlúps te Secwépemc برای بازدید از قلمروهای آنها دریافت کرد.

کازیمیر به پاپ دعوت نامه ای دست نویس داد تا از جامعه آنها بازدید کند و در آنجا وقت بگذراند.

سال گذشته پس از اعلام کشف بیش از ۲۰۰ گور بی نشان در نزدیکی سایت سابق مدرسه شبانه‌روزی بومیان کملوپس در بریتیش کلمبیا، بررسی و تحقیقات در مورد مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادا آغاز شد.

پاپ‌فرانسیس علاقه خود را برای شرکت در Lac Ste در آلبرتا ابراز میکند. زیارتی که از 25 تا 28 جولای امسال برگزار می شود.
پاپ‌فرانسیس علاقه خود را برای شرکت در Lac Ste در آلبرتا ابراز میکند. زیارتی که از ۲۵ تا ۲۸ جولای امسال برگزار می شود.
اعضای مجمع ملل اول و انجمن گردشگری بومی کانادا از هنرمندان بومی در میدان سنت پیتر واتیکان اجرا می کنند. 1 اپریل
اعضای مجمع ملل اول و انجمن گردشگری بومی کانادا [از هنرمندان بومی] در میدان سنت پیتر واتیکان اجرا می کنند. ۱ اپریل
پاپ‌ژان پل دوم در سفر 12 روزه خود به کانادا برای هزاران نفری که در 17 سپتامبر 1984 برای مراسم عبادت او در هوای آزاد در فرودگاه Namao خارج از ادمونتون گرد آمدند، دست تکان داد
پاپ ژان پل دوم در سفر ۱۲ روزه خود به کانادا برای هزاران نفری که در ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۴ برای مراسم عبادت او در هوای آزاد در فرودگاه Namao خارج از ادمونتون گرد آمدند، دست تکان داد

پاپ ژان پل دوم    پاپ ژان پل دوم

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا