جدیدترین اخبارجهان

مدیر شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد

مدیر شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد

مدیر شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد

مایکل رز ، مدیر یک شرکت تولید کننده لاک ناخن و انواع لوازم آرایشی بدلیل فروش بالغ بر ۳۵۰ هزار دلار محصول به ایران، طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و دور زدن حلقه تحریم های آمریکا، پولشویی و کلاهبرداری بانکی دستگیر شد. مدیر شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد

مدیرمدیر شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد شرکت تولید لوازم آرایش در نیویورک بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد
مدیر شرکت تولید لوازم آرایش بدلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از وبسایت دولت آمریکا

آدری اشتراوس (Audrey Strauss) دادستان ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک، ویلیام اف سویینی جونیور (William F. Sweeney Jr) دستیار رئیس اف‌بی‌آی و جاناتان کارسون (Jonathan Carson) نماینده ویژه مسئول دفتر وزارت بازرگانی ایالات متحده بدلیل نقض قوانین بین المللی ایالات متحده، دور زدن حلقه تحریم های آمریکا و شرکت در کلاهبرداری بانکی و توطئه های پولشویی علیه مایکل رز اعلام جرم کردند.

مایکل رز پس از دستگیری از سوی اف‌بی‌آی FBI برای حضور در دادگاه فدرال به قاضی ایالات متحده استوارت دی. آرون (Stewart D. Aaron) معرفی خواهد شد.

آدری اشتراوس ، دادستان منهتن در این رابطه گفت: همانطور که ادعا میشود ، مایکل رز در یک طرح چندین ساله با صادرات پنهانی لوازم آرایشی به ایران از طریق شرکت های واسطه در امارات متحده عربی اقدام به نقض قوانین تحریم کرده است. این اقدام ما نشان می دهد کسانی که تحریم های ما علیه ایران را نقض میکنند مورد تحقیق و تعقیب قرار خواهند گرفت. 

ویلیام اف سویینی، دستیار رئیس اف‌بی‌آی در این رابطه گفت: آقای رز بدلیل حرض و طمع، نه تنها مقصد نهایی محصولات خود را از ما مخفی کرده بلکه در مورد قیمت آنها نیز دروغ گفته است تا مسئولیت گمرکی خود را محدود کند. نقض تحریم هایی که ایالات متحده برای محافظت از منافع ملی ما در برابر ایران و سایر کشورها اعمال کرده، یک جرم ملی است.

آقای رز پنجاه سال سن دارد و با اتهام‌های بزرگی روبه‌رو است. اتهام دورزدن تحریم‌ها برای او ممکن است تا ۲۰ سال زندان به همراه بیاورد.

در صورتی که دادگاه در اتهام پولشویی او را مجرم بشمارد امکان دارد که او تا ۲۰ سال زندانی شود و اگر اتهام تخلفات بانکی او در دادگاه پذیرفته شود ممکن است تا سی سال برایش زندان ببرند.

جاناتان کارسون    جاناتان کارسون    جاناتان کارسون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا