جدیدترین اخبار

سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

واکسن کووید۱۹ در بریتیش کلمبیا

سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

سیستم نوبت دهی آنلاین استان بریتیش کلمبیا صبح روز سه شنبه راه اندازی شد؛ به نظر می رسد این سیستم مشکلات بسیار کمی برای کاربران به همراه داشته باشد. سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

این استان برنامه واکسیناسیون گسترده خود را در ماه گذشته و باراه اندازی مراکز تماس در هر اداره بهداشت برای نوبت دهی آغاز کرد. اما کمی پس از آن که بیش از ۱.۷ میلیون تماس در طی چند ساعت با این مرکز گرفته شد، خطوط تلفن همگی اشغال شدند و از کار افتادند.

اداره بهداشت فریزر در ابتدا اولین منطقه ای بود که نوبت دهی آنلاین به ساکنین ارائه می داد؛ هرچند که گزارش هایی از کاربران مبنی بر اختلال وبسایت داده می شد.

کمی پس از آن وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا مشکلات موجود در هر دو سیستم را نام برد و چند هفته گذشته را صرف تست یک سیستم جدید آنلاین استانی و سیستم های تلفنی کرد.

آدریان دیکس، وزیر بهداشت گفت: آنچه ما در چند هفته گذشته انجام داده ایم شامل استفاده از پورتال وب برای ثبت صدها هزار نوبت بوده و اپراتورهای مراکز تماس نیز در این امر دخیل بوده اند. ما این سیستم را برای تعداد زیاد تست کردیم و نتیجه بسیار مثبت بود.

برنامه راه اندازی این پورتال آنلاین برای ساعت ۸ صبح روز سه شنبه بود، اما این سیستم یک ساعت پیش از موعد شروع به فعالیت کرد.

 این استان همچنین به جای استفاده از مراکز تماس در دسترس برای هر واحد بهداشت، یک مرکز تماس واحد راه اندازی کرد که شماره آن ۲۳۲۳-۸۳۸-۸۳۳-۱ می باشد.

برنی مارونی (Bernie Maroney) از شهروندان بریتیش کلمبیا گفت که او در صبح روز سه شنبه توانسته در کمتر از دو دقیقه از طریق تلفن خود نوبت واکسیناسیون خود را رزرو کند.

او در این باره گفت: بسیار خوشحالم که آنها بالاخره این کار را انجام دادند، در واقع فکر میکردم که آنها در این مورد کمی فعالانه تر عمل کنند. تنها شکایت او مربوط به تعداد صفحاتی بود که قبل از رسیدن به صفحه رزرو نوبت باید روی آن ها کلیک میکرد.

او گفت: مانند اکثر فرآیندهای آنلایل دولتی، این مورد نیز کمی بهم ریخته است. شما باید چندین صفحه را رد کنید تا بتوانید به صفحه صحیح برای رزرو نوبت برسید. سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد
سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

سیستم نوبت دهی به این صورت عمل می کند:

ثبت

 

ساکنین واجد شرایط بریتیش کلمبیا می توانند از طریق تلفن، به صورت آنلاین یا در مرکز خدمات بریتیش کلمبیا درخواست خود را ثبت کنند. برای این کار نیاز به ارائه نام کامل، تاریخ تولد، کد پستی، شماره بهداشت و آدرس ایمیل یا تلفنی است که بتوان پیام ها را با آن دریافت کرد. پس از ثبت درخواست، یک کد تائید از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد. این مرحله ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد.

 

رزرو نوبت

 

زمانی که شما واجد شرایط شدید (بر اساس سن و برنامه واکسیناسیون استان) با شما تماس گرفته می شود تا نوبت خود را رزرو کنید. رزرو نوبت به صورت آنلاین یا از طریق تلفن امکان پذیر است. شما محل، تاریخ و زمان انجام واکسیناسیون خود را انتخاب می کنید.

 

واکسیناسیون

 

پس از مراجعه به کلینیک و واکسینه شدن، یک گواهی به شما داده می شود. زمانی که برای تزریق دوز دوم واکسن واجد شرایط شوید از طریق ایمیل، پیامک با تماس تلفنی به شما خبر داده می شود تا نوبت واکسیناسیون دوز دوم خود را رزرو نمایید.

 

واجدین شرایط

 

از روز سه شنبه، افراد ۷۱ ساله و بالاتر، ساکنین بومی ۱۸ ساله و بالاتر، و کسانی که از نظر استان به عنوان افراد آسیب پذیر از نظر بالینی شناسایی شده اند برای رزرو نوبت واجد شرایط هستند.

وزارت بهداشت افراد ۶۵ ساله و بالاتر را تشویق کرد که سه شنبه از طریق سیستم جدید استانی اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند تا زمانی که نوبت آنها برسد مستقیما با آنها تماس گرفته شود.

با این حال، تمامی افراد ۱۸ ساله و بالاتر می توانند از طریق این پورتال آنلاین اطلاعات خود را ثبت کنند تا زمان واجد شرایط بودن به آنها اطلاع داده شود.

 

برنامه داروخانه

 

برنامه واکسیناسیون استانی داروخانه ها به صورت موازی با سیستم نوبت دهی جدید در حال اجرا است. افراد ۵۵ تا ۶۵ ساله در لاور مینلند هنوز می توانند برای دریافت یک دوز واکسن آسترازنکا در داروخانه های همکار ثبت نام کنند.

آدریان دیکس می گوید این برنامه در حال گسترش به دیگر نقاط استان است و دوزهایی در حال ارسال به بریتیش کلمبیای شمالی، مرکزی و جزیره ونکوور است. سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد

سیستم جدید نوبت دهی آنلاین واکسن کووید۱۹ در استان بریتیش کلمبیا راه اندازی شد اخبار ونکوور اخبار ونکوور اخبار ونکوور اخبار ونکوور اخبار بریتیش کلمبیا اخبار بریتیش کلمبیا اخبار بریتیش کلمبیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا