ایرانجدیدترین اخبار

رئیسی رئیس جمهور ایران گفت که تهران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند

ایران پیشنهاد آمریکا برای خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریستی و در عین حال حفظ سپاه قدس در این فهرست را رد کرده است

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت که ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی‌کند

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت تهران از حق خود در توسعه صنعت هسته ای برای اهداف صلح آمیز چشم پوشی نخواهد کرد و همه طرف های درگیر در مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ باید به این موضوع احترام بگذارند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت که ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی‌کند
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمیکند

یازده ماه مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده در وین به بن بست خورده است زیرا هر دو طرف می گویند که حل و فصل مسائل باقی مانده نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی توسط تهران و واشینگتن است.

رئیسی در سخنرانی خود به مناسبت برنامه «روز فناوری هسته ای ایران» گفت برای بیش از یک صدمین بار، پیام ما از تهران به وین این است که حتی یک قدم از حقوق هسته ای مردم ایران عقب نشینی نخواهیم کرد.

رئیسی بر موضع ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای آن صرفاً برای اهداف صلح‌آمیز است، تأکید کرد.

منابع ایرانی و غربی به رویترز گفته‌اند که ایالات متحده در حال بررسی حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست سیاه سازمان‌های تروریستی خارجی (FTO) در ازای تضمین‌های ایران در مورد مهار سپاه قدس است.

یکی از دیپلمات‌های ایرانی به رویترز گفت که تهران پیشنهاد ایالات متحده برای رفع بن بست از طریق خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد از فهرست تروریستی و در عوض حفظ نیروی قدس سپاه [شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] تحت تحریم‌ها را رد کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک جناح قدرتمند در ایران است که کنترل یک امپراتوری تجاری و همچنین نیروهای مسلح و اطلاعاتی نخبه را در اختیار دارد؛ واشینگتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به انجام یک کارزار تروریستی جهانی متهم کرده است.

نیروی قدس فهرست تروریستی  نیروی قدس فهرست تروریستی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا