ایرانجدیدترین اخبار

شاهزاده رضا پهلوی: بارها اظهار کرده‌ام که نیازی به درگیری نظامی با ایران وجود ندارد

در جهان منافع متنوعی وجود دارند؛ اما باید اطمینان حاصل کرد که آزادی مردم ایران نیز به نفع شماست

شاهزاده رضا پهلوی: بارها اظهار کرده‌ام که نیازی به درگیری نظامی با ایران وجود ندارد

شاهزاده رضا پهلوی، در خصوص ایجاد زمینه برای سقوط جمهوری اسلامی در ایران پس از جنگ غزه، به کشورهای غربی بارها اظهار کرده است که نیازی به درگیری نظامی با ایران نیست و کافی است که به مردم ایران کمک شود تا آن‌ها به صورت خودجوش عامل این تغییر باشند.

شاهزاده رضا پهلوی، در گفتگو با ایندیپندنت فارسی درباره خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و همچنین جنگ فعلی میان اسرائیل و حماس در غزه، که در تاریخ ۹ آبان‌ماه (اول نوامبر) انجام شد، سناریوهای مختلفی را برای سقوط جمهوری اسلامی درپی جنگ غزه، ممکن دانست و اظهار کرد: همه این سناریوها بستگی به وضعیت عینی کشور و آرایش نیروها در آن زمان دارد، از نیروهای مبارز علیه نظام گرفته تا نیروهایی که ممکن است از بدنه خود این نظام منحرف شده و به سوی مردم بپیوندند، به ویژه در بخش‌های نظامی و انتظامی.

او تأکید داشت که روش‌هایی که جهان در پیشگیری از گسترش جنگ غزه انتخاب می‌کند، تأثیرگذار خواهند بود. به‌عنوان مثال، اشاره کرد که اگر میزان درگیری به حدی برسد که منجر به درگیری منطقه‌ای یا حتی درگیری نظامی با جمهوری اسلامی شود، مسئله به طور چشمگیری پیچیده‌تر خواهد شد.

شاهزاده رضا پهلوی اظهار کرد: من به دنیای غرب چندین بار اعلام کرده‌ام که نیازی به درگیری نظامی با ایران نیست، زیرا بهترین نیروهای نظامی طبیعی خود، مردم ایران هستند. کافی است به مردم ایران کمک شود. آنها می‌توانند عوامل تحول باشند. اما اگر فقط با ترکیبی از القاعده، داعش، حماس یا حزب‌الله به عنوان یک مقدمه، در مورد جمهوری اسلامی اقدام شود، ممکن است عوامل اجرایی یک ایدئولوژی را بشکنید اما خود ایدئولوژی را نمی‌توانید با اسلحه نابود کنید. شما باید زمینه‌ای فراهم کنید که خود ما ایرانی‌ها با همکاری دنیای آزاد، ریشه تفکر رادیکال را از بین ببریم.

زمانی که مردم ایران امنیت، آرامش و آینده روشنی داشته باشند، افکار بهتری خواهند داشت و امکان دستیابی به کار و اشتغال و درآمد بهتر فراهم می شود، هیچ کس دیگری به دنبال این ایدئولوژی رادیکال نمی‌رود. این رادیکالیسم مذهبی به ویژه در کشورهایی ریشه‌دوانده که مردم به دلیل ناچاری، بی‌بضاعتی یا حتی تعصب به ایدئولوژی رادیکال کشیده می‌شوند، اما ما ایرانیان می‌توانیم نشان دهیم که این تفکر نه جزوی از خصلت ما است و نه جزوی از فرهنگ ما. حکومت ایران ما را اسیر کرده و گروگان گرفته است.

او همچنین اظهار کرد: در دنیا منافع مختلفی وجود دارد، اما باید آنها را متقاعد کنیم که آزادی مردم ایران نه تنها به نفع خود ما بلکه به نفع آنها نیز است. باید به آنها توضیح دهیم که این موضوع به نفع منافع ملی و اقتصادی خودشان نیز خواهد بود، زیرا ایران می‌تواند این زمینه را برای آنها فراهم کند؛ هم به سود مردم ایران و هم به سود آنان.

بنابراین چرا اصرار دارید که با دم مار بازی کنید اما سر مار را نگیرید؟ ما می‌خواهیم سر مار را بگیریم. ما می‌گوییم چشم آن اختاپوس در تهران است. حالا شما همچنان با حماس و حزب‌الله درگیر باشید. اصلی‌ترین مسأله این است که باید این اصل از بین برود و این خواسته‌ای است که مردم ایران از همه بیشتر اراده دارند. تنها کمک کنید تا از دست شیاطین خلاص شویم.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا