ایرانجدیدترین اخبار

شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است

شاهزاده رضا پهلوی گفت افراط‌گرایی در منطقه تا زمانی که جمهوری اسلامی وجود دارد، به راحتی از بین نمی‌رود

شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه‌ای با پیرس مورگان در برنامه بدون سانسور روز سه‌شنبه ۱۶ آبان (۷ نوامبر) درباره حمایت تهران از گروه حماس صحبت کرد.

وی اشاره کرد که باید منابع مالی این گروه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و همچنین اظهار کرد که رژیم جمهوری اسلامی ایران از نظر مالی و تسلیحاتی پشتیبانی بیشتری به این گروه‌ها انجام می دهد و از آن‌ها به عنوان نیروهای نیابتی استفاده می‌کند، و این امر موضوعی پنهانی نیست.

شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است
شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است

در پاسخ به یک سئوال درباره ارتباط جمهوری اسلامی با جنگ اسرائیل و حماس، شاهزاده رضا پهلوی اظهار کرد: رژیم تهران از بیشتر گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه حمایت مالی می‌کند و به آن‌ها سلاح و آموزش ارائه می‌دهد. این امر یک مسئله آشکار است. رژیم از این گروه‌ها به عنوان ابزاری برای انتشار ایدئولوژی خود استفاده می‌کند. برخی افراط‌گرایان حتی ادعا می‌کنند که می‌خواهند در کشورهای اروپایی گسترش پیدا کنند و قوانین شریعت را در آنجا اجرا کنند. این بحران نه تنها برای اسرائیل بلکه چالشی برای همه است. این یک بیماری است که نیاز به درمان دارد. هر چند می‌توان برای مقابله با علائم بیماری کمک کرد، اما تا زمانی که راه حل اصلی که به نظر من پایان دادن به منابع و مبدا این افراط‌گری است، پیدا نشود، مشکل به طور کلی حل نخواهد شد.

شاهزاده رضا پهلوی تأکید کرد که از منظر حقوق بشر و امنیت ضروری است که این مشکل به صورت کاملاً ریشه‌ای حل شود، و او راه حل اصلی را فقط با از بین رفتن جمهوری اسلامی می‌داند.

او گفت که نقش جمهوری اسلامی در تنش‌های منطقه‌ای غیرقابل انکار است و اظهار کرد: انقلاب در ایران، که کشور من را به اسارت گرفته، با حمایت از تروریسم و تشویش‌های نظامی، موجی از افراط‌گرایی را رقم زد. با این سابقه، افزایش درگیری ها موجب تعجب نمی‌شود. این نشان می‌دهد که باید خود مشکل را درمان کنیم و به این ایدئولوژی پایان دهیم تا بتوانیم به صلح پایدار در منطقه و جهان دست یابیم.

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در پاسخ به سئوالی که آیا فکر می‌کند حماس با دستور تهران به اسرائیل حمله کرده است، اظهار کرد که آویزان کردن بنرهای فلسطینی روی برخی ساختمان‌های عمومی در تهران پس از حمله و همچنین دیدار مقام‌های تهران با مقام‌های حماس، تصادفی نیست، بلکه باید برنامه‌ریزی‌شده باشد.

شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است
شاهزاده رضا پهلوی: راه‌حل اصلی برای ایران تغییر نظام است

شاهزاده رضا پهلوی به جمهوری اسلامی به عنوان پدرخوانده تروریسم اشاره کرد و تأکید نمود که باید توجه داشت که حمایت‌های حماس از تهران صورت می‌گیرد و آن‌ها نیز این امر را انکار نمی‌کنند.

همچنین وی اظهار کرد که تفاوت واضحی بین اراده مردم ایران و اهداف رژیم جمهوری اسلامی وجود دارد، و جامعه جهانی و رسانه‌ها باید بتوانند این تمایز را درک کنند و تشخیص دهند.

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در مورد تغییر نظام در ایران اظهار کرد: فرمول من برای تغییر نظام در ایران بر اساس حکومت و اراده آزاد مردم است. فرآیند تغییر در ایران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که پس از فروپاشی نظام، به یک نظام دموکراتیک منجر شود.

همچنین، شاهزاده رضا پهلوی تأکید کرد که باور دارم راه حل برای ایران تغییر نظام است، و این نظام هرگز رفتار خود را تغییر نخواهد داد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا