جدیدترین اخبارجهان

پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد

ولادیمیر پوتین برخی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود را این هفته در بحبوحه جنگ با اوکراین جابه‌جا کرد

پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد

به گزارش آسوشیتدپرس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز سه شنبه تایید کرد که یک محموله تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه تکمیل شده است. لوکاشنکو پیشتر اعلام کرده بود که انتقال تسلیحات هسته‌ای از روسیه به بلاروس به تلاش برای مهار تهدیدات لهستان، یکی از اعضای ناتو، در بحبوحه جنگ مسکو با اوکراین مرتبط است.

پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد
پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد

اعلام این هفته چند ماه پس از آن صورت می گیرد که روسیه برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد تعدادی سلاح هسته ای تاکتیکی را در بلاروس، متحد پوتین و مسکو مستقر کند. در ماه مه، لوکاشنکو تأیید کرد که برخی از تسلیحات هسته‌ای از قبل به بلاروس ارسال شده است، که باعث نگرانی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی شد.

به گزارش رویترز، لوکاشنکو در ماه مه در دیدار با خبرنگاران در مسکو گفت حرکت سلاح‌های هسته‌ای از قبل آغاز شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در ماه مه در مورد حرکت تسلیحات هسته ای صحبت کرد و گفت غرب دسته جمعی اساساً جنگی اعلام نشده علیه کشورهای ما به راه انداخته است. وی افزود که کشورهای غربی به دنبال توسعه و تشدید درگیری مسلحانه در اوکراین هستند.

در ماه ژوئن، پوتین تایید کرد که اولین محموله تسلیحات هسته ای تاکتیکی به بلاروس رسیده و آنها در این کشور مستقر هستند. از وی در مورد انتقال سلاح های هسته ای به بلاروس و اینکه آیا روسیه امکان استفاده از آنها را در نظر گرفته است، سوال شد.

چرا باید تمام دنیا را تهدید کنیم؟ به گزارش بی‌بی‌سی، پوتین در پاسخ گفت من قبلاً گفته‌ام که استفاده از اقدامات افراطی در صورت وجود خطر و شکست استراتژیک بر ما برای کشور روسیه ممکن است. 

پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد
پوتین سلاح های هسته ای خود را جابجا کرد

بلینکن در ماه ژوئن گفت ما هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای نمی بینیم. وی افزود که ایالات متحده به نظارت بسیار دقیق اوضاع ادامه خواهد داد.

جنگ روسیه با اوکراین در ماه فوریه به سومین سال خود نزدیک می شود و درگیری ها در بسیاری از مناطق اوکراین ادامه دارد. ایالات متحده چندین بسته مختلف کمک های دفاعی از جمله کمک های اقتصادی و تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا