جدیدترین اخبارجهان

قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها

نخست وزیر قطر گفت مذاکرات آزادی گروگان‌ها در حال پیشرفت است و امیدواریم به زودی به موفقیت برسیم

نخست وزیر قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر روز چهارشنبه گفت که مذاکرات این کشور عربی خلیج فارس برای آزادی گروگان‌های حماس در غزه در حال پیشرفت می‌باشد و او امیدوار است که به زودی پیشرفتی حاصل شود.

نخست وزیر قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها
نخست وزیر قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها

وزارت خارجه قطر خواستار کاهش تنش شد و هشدار داد که حمله زمینی اسرائیل به منطقه پرجمعیت غزه، آزادی گروگان ها را بسیار دشوارتر می کند. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت قطر گفت: پیشرفت‌هایی وجود دارد و ما امیدواریم.

دولت قطر به صورت آشکار با اسرائیل و حماس مذاکره کرده و این مذاکرات منجر به آزادی چهار گروگان شد، که در حمله حماس به جنوب اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر دستگیر شده بودند، این چهار گروگان شامل دو زن اسرائیلی نیز بودند.نخست وزیر قطر

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که وزیر امور خارجه نیز است و در کنار همتای ترک خود صحبت می کرد، اظهار داشت: اگر این دو حزب قادر باشند به توافق برسند، به نظر می رسد که به زودی تحولاتی قابل توجه را خواهیم دید.

مقامات وزارت خارجه قطر گفتند که حمله زمینی اسرائیل به غزه، تلاش ها برای آزادی گروگان ها را پیچیده می کند.

ماجد انصاری بیان کرد: بدیهی است که حملات زمینی به غزه، حفظ امنیت گروگان‌ها و تلاش‌های ما برای میانجیگری با طرفین را دشوار می‌سازد، از همه طرف‌های درگیر خواستار کاهش فوری تنش‌ها هستیم.نخست وزیر قطر

هاکان فیدان، سخنگوی وزارت خارجه و وزیر امور خارجه ترکیه، در دوحه گفت که عملیات زمینی اسرائیل در منطقه غزه، باعث تبدیل درگیری در آنجا به یک قتل عام خواهد شد. فیدان گفت: کسانی که به بهانه همبستگی از اقدامات اسرائیل حمایت می کنند همدست جنایات آن هستند.

در تاریخ ۷ اکتبر، حدود ۲۲۲ نفر از افرادی که در بازه سنی نه ماه تا ۸۵ سال بودند، ربوده شدند.

این اتفاق در زمانی رخ داد که گروه وحشی حماس و دیگر نیروهای شبه نظامی فلسطینی در جنوب اسرائیل به رانندگان تیراندازی کردند و به طور وحشیانه غیرنظامیان از جمله کودکان را در خانه‌هایشان به قتل رساندند، منازل را به آتش کشیدند.

این اطلاعات براساس گزارش‌های بازماندگان به‌دست آمده است.

اسرائیل نیز با بمباران و محاصره غزه پاسخ داده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۶۵۴۶ فلسطینی در اثر بمباران های اسرائیل کشته شدند که ۲۷۰۴ نفر از آنها کودک هستند.نخست وزیر قطر

تنها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷۵۶ نفر کشته شدند.

نخست وزیر قطر با تاکید بر اینکه تعداد کودکان کشته شده از زمان شروع این جنگ از تعداد کودکان کشته شده در جنگ بین اوکراین و روسیه بیشتر است، گفت، اما ما شاهد چنین واکنشی در جامعه جهانی نبودیم. تنها راه رسیدن به راه حل مسالمت آمیز در غزه باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی است.

نخست وزیر قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها
نخست وزیر قطر: پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آزادی گروگان ها
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا