جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

رویال بانک کانادا می گوید کانادا در سال ۲۰۲۳ به سمت یک رکود خفیف پیش می رود

اقتصاد کانادا در سال آینده وارد یک دوره کوتاه از رکود خفیف خواهد شد

رویال بانک کانادا می گوید کانادا در سال ۲۰۲۳ به سمت یک رکود خفیف پیش می رود

رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) می گوید تورم، کمبود نیروی کار و افزایش نرخ بهره اقتصاد کانادا را در سال آینده به سمت رکود خفیف ​​سوق خواهد داد.

بر اساس پیش بینی های جدیدی که توسط اقتصاددانان بزرگترین بانک کانادا انجام شده است انتظار می رود اقتصاد در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۳ با سرعت ۰.۵ درصد انقباض پیدا کند. رشد اقتصادی سال آینده به طور متوسط ​​۰.۸ درصد خواهد بود، در حالی که امسال ۳.۷ درصد است.

دو اقتصاددان به نام کلر فن (Claire Fan) و ناتان جانزن (Nathan Janzen) روز پنجشنبه در یادداشتی گفتند که طبق معیارهای تاریخی این رکود اقتصادی خفیف ​​و کوتاه مدت خواهد بود و پس از اینکه نرخ تورم در حد کافی برای کاهش نرخ های بهره بانک های مرکزی تثبیت شود این رکود  اقتصادی را می توان معکوس کرد.

فن و جانزن گفتند که «اگرچه نرخ‌های بالاتر از نظر فنی کانادا را به سمت انقباض اقتصادی سوق می‌دهد، اما بانک کانادا اکنون چاره‌ای جز این اقدام ندارد. تورم برای مدت طولانی بسیار شدید بوده و اکنون در حال اثرگذاری بر انتظارات بلندمدت تجاری و مصرف کنندگان است.

در اوایل این هفته، نظرسنجی های سه ماهه بانک مرکزی از مدیران و مصرف کنندگان نشان داد که انتظارات تورمی طی دو سال آینده در کانادا به سطح بی سابقه ای رسیده است: ۷۸ درصد از کسب و کارها انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف کننده طی دو سال آینده از ۳ درصد فراتر رود.

درحالی‌که کانادایی‌ها به بهبود صنعت خدمات مسافرتی و اقامتی ادامه می‌دهند و بالاتر رفتن قیمت کالاها موجب تقویت صنعت معدن و انرژی شده است، اما افزایش قیمت‌ها قدرت خرید خانوارها را کاهش می‌دهد. کسب و کارها برای یافتن کارگران مورد نیاز برای توسعه فعالیت خود با مشکل مواجه هستند. معاملات بازار مسکن در برخی مناطق در حال کاهش است و قیمت ها در تورنتو در طول چهار ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

فن و جانزن گفتند که با وقوع انقباض اقتصادی در سال ۲۰۲۳، نرخ بیکاری کانادا احتمالاً حدود ۱.۵ درصد افزایش خواهد یافت و به ۶.۶ درصد خواهد رسید و افزودند که رفع این ضعف در سال ۲۰۲۴ و پس از آن چندان طولی نخواهد کشید.

رویال بانک کانادا می گوید کانادا در سال 2023 به سمت یک رکود خفیف پیش می رود
رویال بانک کانادا می گوید کانادا در سال ۲۰۲۳ به سمت یک رکود خفیف پیش می رود

افزایش نرخ بهره بانکی  نیروی کار کانادا  افزایش نرخ بهره بانکی  نیروی کار کانادا    افزایش نرخ بهره بانکی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا