جدیدترین اخبارجهان

روسیه همزمان با نشست سران گروه ۷، حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرد

روسیه همزمان با نشست کشورهای گروه هفت پس از چندین هفته دوباره پایتخت اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد

روسیه همزمان با نشست سران گروه ۷، حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرد

همزمان با گرد هم آمدن رهبران جهان در اروپا برای بحث در مورد تحریم های بیشتر علیه مسکو موشک‌های روسی روز یکشنبه در حمله ای که جو بایدن رئیس جمهور امریکا آن را به عنوان «وحشی گری» محکوم کرد به یک بلوک آپارتمانی و مهدکودک در کی‌یف پایتخت اوکراین اصابت کردند.

روسیه همزمان با نشست سران گروه ۷، حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرد
روسیه همزمان با نشست سران گروه ۷، حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرد

در ساعات اولیه امروز تا چهار انفجار مرکز کی‌یف را تکان داد که اولین حمله از این نوع به شهر کی‌یف در چند هفته اخیر بود. یک خبرنگار رویترز گفت که در اواخر روز دو انفجار دیگر در حومه جنوبی شهر شنیده شد.

آندری یرماک (Andriy Yermak) رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت «روس ها دوباره به کی‌یف حمله کردند. موشک ها به یک ساختمان آپارتمان و یک مهدکودک آسیب رساند.»

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت این حمله با ۴ تا ۶ موشک دوربرد از بمب افکن های روسی از فاصله بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر دورتر در منطقه آستاراخان در جنوب روسیه انجام شد. یکی از عکاسان رویترز دهانه انفجار بزرگی را در کنار زمین بازی در یک مهدکودک ایجاد شده بود و شیشه‌های آن را شکسته بود، مشاهده و مصور کرد.

ایهور کلیمنکو (Ihor Klymenko) رئیس پلیس اوکراین در تلویزیون ملی گفت که پنج نفر زخمی شده‌اند و پلیس بعداً از کشته شدن یک نفر خبر داد.

روسیه در آخر هفته حملات هوایی به اوکراین را که دیروز شاهد سقوط یک شهر استراتژیک شرقی به دست نیروهای طرفدار روسیه بود، تشدید کرد.

بایدن با اشاره به حملات موشکی به کی‌یف، همزمان با گرد هم آمدن رهبران دموکراسی های ثروتمند گروه هفت  (G7) برای نشستی در آلمان گفت «این [حملات موشکی] وحشی گری بیشتر آنهاست.»

دیمیترو کولبا (Dmytro Kuleba) وزیر امور خارجه اوکراین گفت کشورهای گروه ۷ باید با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ارائه تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین به حملات موشکی اخیر پاسخ دهند.

در حالی که بزرگترین جنگ زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم وارد پنجمین ماه خود شده است، ائتلاف غربی حامی کی‌یف در حال نشان دادن علائمی از تنش و خستگی به دلیل نگرانی رهبران کشورهای غربی از افزایش هزینه های اقتصادی است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفت که غرب باید یک جبهه متحد علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بایستد.

بوریس جانسون به خبرنگاران گفت «بهای عقب‌نشینی، بهای اجازه دادن به پوتین برای موفقیت، جدا کردن بخش‌های عظیم اوکراین و بهای ادامه برنامه کشورگشایی پوتین، هزینه بسیار بسیار بالاتری خواهد بود.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا