جدیدترین اخبارجهان

تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به ۹.۱۵ درصد افزایش یافت

وزارت اقتصاد روسیه تورم سالانه مصرف‌کننده این کشور را در ماه فوریه ۹.۱۵ اعلام کرد

تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به ۹.۱۵ درصد افزایش یافت

آمار رسمی روسیه نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه این کشور از ۸.۷۳ درصد در ماه ژانویه به ۹.۱۵ درصد در ماه فوریه افزایش یافته که بالاترین رقم در هفت سال گذشته بوده است.

تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به 9.15 درصد افزایش یافت
تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به ۹.۱۵ درصد افزایش یافت

تحریم‌های ایالات متحده و متحدان غربی علیه روسیه به دلیل تهاجم وحشیانه این کشور به اوکراین باعث افزایش قیمت ها و تضعیف روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا شده است.

بر اساس داده های راستات (Rosstat) [سرویس آمار ایالتی فدرال روسیه] که روز چهارشنبه منتشر شد، تقریباً  همه قیمت‌ها از نان گرفته تا بنزین افزایش یافته است، به طوری که قیمت شکر و غلات مانند گندم سیاه [مهمترین محصولاتی که روس ها ذخیره می کنند] بیشترین افزایش را به ترتیب ۲۰.۶ و ۱۸ درصد نشان می دهد.

با این حال، بیشترین افزایش هزینه ها مربوط به مصالح ساختمانی مانند کاغذ دیواری و کاشی های حمام بود که قیمت ها ۲۲.۵ درصد افزایش یافت و نشان دهنده افزایش تقاضا برای اتمام پروژه های نوسازی در بحبوحه کاهش روبل بوده است.

وزارت اقتصاد روسیه روز چهارشنبه به طور جداگانه اعلام کرد که تورم سالانه مصرف کننده تا چهارم مارس به ۱۰.۴۲ درصد رسید که نسبت به ۹.۰۵ درصد در ۲۵ فوریه افزایش یافته و تورم هفتگی نیز از ۰.۴۵ درصد در هفته قبل به ۲.۲۲ درصد رسیده است.

بانک مرکزی روسیه هفته گذشته در اقدامی اضطراری، نرخ بهره کلیدی خود را از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد، سرمایه‌ها را کنترل کرد و به شرکت های صادرات محور خود گفت که همزمان با سقوط روبل به پایین ترین سطح، ارزهای خود را بفروشند.

روز چهارشنبه، پارلمان روسیه اعلام کرد که آماده ارائه پیشنهادهایی برای تنظیم قیمت مواد غذایی، دارو و سایر کالاها می‌باشد و دولت به طور جداگانه دستور اولویت فروش غلات به نانوایان داخلی را به منظور تامین نان برای روس ها را صادر کرده است.

به گفته راستات، تورم ماهانه در ماه فوریه ۱.۱۷ درصد افزایش داشته و شاخص قیمت مصرف کننده در هفته منتهی به چهارم مارس (March 4) نیز ۲.۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به 9.15 درصد افزایش یافت
تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به ۹.۱۵ درصد افزایش یافت

#تورم_روسیه #تحریم‌های_آمریکا #افزایش_قیمت‌ها_در_روسیه  #سرویس_آمار_ایالتی_فدرال_روسیه    افزایش قیمت‌ها در روسیه     تحریم‌های آمریکا  افزایش قیمت‌ها در روسیه سرویس آمار ایالتی فدرال تحریم‌های آمریکا      سرویس آمار ایالتی فدرال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا