جدیدترین اخبارجهان

بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت که منطقه بلگورود روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین به یک منطقه جنگی فعال تبدیل شده است

بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است

آندری یوسف، سخنگوی اطلاعات دفاعی اوکراین، طی یک برنامه تلویزیونی اوکراینی گفت مناطق کورسک و بلگورود اکنون منطقه ای برای عملیات رزمی فعال هستند. این چیزی است که ما تایید می کنیم.

بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است
بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است

او پس از آن صحبت می کرد که لژیون آزادی روسیه، گردان سیبری و سپاه داوطلب روسیه (RDK) سه واحد نظامی داوطلب همسو با اوکراین یورش فرامرزی را به مناطق جنوبی بلگورود و کورسک روسیه آغاز کردند.

بلگورود در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارد و چندین پایگاه نظامی و پایگاه های آموزشی روسیه در آن قرار دارد. این منطقه در طول حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، توسط انفجارها و آتش سوزی های مرموز به لرزه در آمده است و مقامات محلی مرتباً از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در این منطقه گزارش می دهند. در بحبوحه تهاجمی که روز سه شنبه آغاز شد، درگیری ها در منطقه گسترش یافته است.

یوسف افزود و همانطور که داوطلبان و شورشیان اعلام کردند، ما در مورد شهروندان روسی صحبت می کنیم که بدون هیچ گزینه دیگری، از حقوق مدنی خود با سلاح در برابر رژیم پوتین دفاع می کنند.

این سه گروه روز چهارشنبه از ساکنان بلگورود و کورسک خواستند که آنجا را تخلیه کنند و گفتند که آنها مجبور شدند به مواضع نظامی واقع در بلگورود شلیک کنند زیرا هر روز ده ها نفر از اوکراینی های عادی بی گناه در اثر گلوله باران بلگورود جان خود را از دست می دهند. 

آنها بعدازظهر جمعه نیز هشدار مشابهی صادر کردند و گفتند که تا یک ساعت آینده حمله گسترده ای به اهداف نظامی در شهر بلگورود انجام خواهد شد.

بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است
بلگورود روسیه به منطقه جنگی تبدیل شده است

به گفته ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود صبح روز جمعه نیز در اثر شلیک موشک گفت دو نفر زخمی شدند. فرماندار گفت ۲۳ بلوک آپارتمانی در شهر بلگورود آسیب دیدند، که یک استادیوم و مدرسه مورد اصابت قرار گرفت و شیشه های ساختمان مدرسه نیز آسیب دیدند.

وی گفت در منطقه بلگورود خسارت های مختلفی در چند آپارتمان یک ساختمان آپارتمانی، ۵ ساختمان مسکونی خصوصی و دو ساختمان مرکز خرید به ثبت رسیده است و به ۸ خودرو نیز خسارت وارد شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی صبح امروز هفت راکت را از سامانه موشکی پرتاب چندگانه RM-70 Vampire بر فراز منطقه ساقط کردند.

رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند که هشدار حمله هوایی صبحگاهی و انفجارها، اولین روز رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه ۱۵ تا ۱۷ مارس را مختل کرد. به نظر می‌رسد ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، لحظه شنیدن صدای انفجار در یک مرکز رای‌گیری را نشان می‌دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا