جدیدترین اخبارجهان

دبیرکل ناتو گفت جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ضمن تاکید بر ادامه حمایت از اوکراین گفت این جنگ ممکن است سالها به طول بینجامد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی گفت که جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد و افزود که تامین پیشرفته ترین تسلیحات برای سربازان اوکراینی شانس آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می دهد.

استولتنبرگ به هفته نامه بیلد ام سانتگ (Bild am Sonntag) گفت «ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است جنگ سال ها طول بکشد. ما نباید از حمایت اوکراین دست بکشیم، حتی اگر هزینه ها نه تنها از لحاظ حمایت نظامی بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی بالا باشد.»

استولتنبرگ در اوایل این هفته گفت که انتظار می رود سران ناتو در نشست مادرید در اواخر این ماه با ارسال بسته کمکی برای اوکراین که به این کشور در فرایند گذار از تسلیحات قدیمی دوران شوروی به تجهیزات استاندارد ناتو کمک می کند، موافقت کنند.

اوکراین روز شنبه وعده داد که بر مسکو پیروز می شود، در حالی که در همین اثنا با تهاجم روسیه در نزدیکی یکی از شهرهای مهم شرقی مبارزه می کند و چندین نقطه نیز تحت حمله موشکی و گلوله باران قرار گرفتند.

نیروهای روسیه در ماه مارس در تلاش خود برای یورش به کی‌یف پایتخت اوکراین شکست خوردند. از آن زمان روسیه تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق اوکراین معطوف کرده است.

آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی گفت که جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد و افزود که تامین پیشرفته ترین تسلیحات برای سربازان اوکراینی شانس آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می دهد. آخرین تحولات جنگ روسیه در اوکراین  آخرین تحولات جنگ روسیه‌در اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا