ایرانجدیدترین اخبار

مردم معترض و انقلابی سیستان و بلوچستان بعد از نماز جمعه علیه حکومت تظاهرات کردند

مردم گلستان مقابل خانه مولوی گرگیج تجمع کردند

برای شانزدهمین هفته پیاپی، مردم سیستان و بلوچستان در اعتراض به نظام راهی خیابانها شدند

مردم معترض و انقلابی سیستان و بلوچستان بعد از نماز جمعه علیه حکومت تظاهرات کردند

روز جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱، مردم سیستان و بلوچستان بار دیگر در اعتراض به نظام جمهوری اسلامی راهی خیابانها شدند و بر ضد حکومت تظاهرات کردند.

از هشتم مهر و جمعه خونین زاهدان که جمع زیادی از مردم این خطه در خون خود غلطیدند، این شانزدهمین هفته پیاپی است که مردم سیستان و بلوچستان علیرغم حضور نیروهای سرکوبگر با تظاهرات خیابانی اعتراض خود را به نظام بیان می‌کنند.

این جمعه نیز نه تنها مردم زاهدان و راسک بلکه مردم گالیکش (استان گلستان) با حضور در خیابانها بر علیه علی خامنه‌ای رهبر دیکتاتور جمهوری اسلامی شعار دادند.

زاهدان (سیستان و بلوچستان)

مردم زاهدان علیرغم برقراری شرایط شدید امنیتی به خیابانها آمده و تظاهرات ضد حکومتی کردند.

راسک (سیستان و بلوچستان)

مردم راسک نیز ضمن تظاهرات خیابانی در حمایت از مولوی عبدالحمید و مولوی نقشبندی، ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن این شهر و استان سیستان و بلوچستان ضمن تظاهرات خیابانی شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

گالیکش (استان گلستان)

بر همین اساس مردم گالیکش نیز بدلیل ممانعت نظام از برگزاری نماز جمعه توسط مولوی محمد حسین گرگیج، ماموستای آزاد شهر، در مقابل منزل وی تجمع کردند.

مولوی محمد حسین گرگیج که از رفتن به منبر و برگزاری نماز جمعه در گالیکش منع شده و در حصر خانگی به سر می برد نیز ضمن حضور در جمع مردم گفت: حکومتی که صدای مردم را نمی شنود لیاقت حکومت ندارد.

وی با بیان اینکه آقایان به من گفتند که مصلحت نیست در نماز جمعه شرکت کنم افزود: آنها نمی دانند که حضور من در نماز جمعه به خواست خودم نیست بلکه به درخواست مردم است. نظامی که حرف مردمش را نشوند لیاقت حکومت و مشروعیت ندارد.

نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی طی هفته های گذشته با هدف جلوگیری از تظاهرات روزهای جمعه مردم سیستان‌و بلوچستان سعی داشتند جو این استان را امنیتی کنند ولی مردم بخصوص در زاهدان همچنان بدون ترس از حضور این نیروها هر جمعه بر علیه حکومت تظاهرات می‌کنند.

مردم معترض و انقلابی سیستان و بلوچستان بعد از نماز جمعه علیه حکومت تظاهرات کردند مولوی عبدالحمید و مولوی نقشبندی  مولوی عبدالحمید و مولوی نقشبندی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا