جدیدترین اخبارجهان

با شکست ماگدالنا اندرسون در انتخابات سوئد، راه برای تشکیل دولت جناح راست افراطی باز شد

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد شکست در انتخابات را پذیرفت؛ بلوک احزاب راست برای تشکیل دولت آماده می‌شوند

ماگدالنا اندرسون در انتخابات سوئد شکست خورد؛ راه برای تشکیل دولت جناح راست افراطی باز شد

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوسیال دموکرات سوئد روز چهارشنبه پس از یک رقابت فشرده در انتخابات شکست را پذیرفت و بلوک چهار حزبی جناح راست اپوزیسیون به پیروزی رسید و این بلوک در اولین گام برای تشکیل دولت اقدام خواهد کرد.

ماگدالنا اندرسون در انتخابات سوئد شکست خورد؛ راه برای تشکیل دولت جناح راست افراطی باز شد
ماگدالنا اندرسون در انتخابات سوئد شکست خورد؛ راه برای دولت جناح راست افراطی باز شد

شمارش تعداد انگشت شماری از آرا باقی مانده اما اندرسون که سال گذشته اولین نخست وزیر زن سوئد شد، گفت که نتایج نشان می‌دهد که بلوک راست پیروز شده است.

اندرسون در یک کنفرانس خبری گفت «آنها [بلوک راست] یک یا دو کرسی در پارلمان برتری دارند. این یک اکثریت ضعیف است، اما اکثریت است.»

اندرسون گفت روز پنجشنبه از رئیس پارلمان می‌خواهد که او را از وظایف نخست وزیری معاف کند.

اولف کریسترسون (Ulf Kristersson) رهبر حزب میانه رو (Moderate Party) نامزد بلوک راست برای نخست وزیری است.

کریسترسون به خبرنگاران گفت «من از هم اکنون کار تشکیل دولت جدید را آغاز خواهم کرد، دولتی که می‌تواند امور را به انجام برساند، دولتی برای همه سوئد و همه شهروندان.»

حزب میانه‌روها (Moderates)، حزب دموکرات‌های سوئد (Sweden Democrats)، حزب دموکرات‌های مسیحی (Christian Democrats) و حزب لیبرال‌ها (Liberals) پس از انتخابات روز یکشنبه یک کرسی پیشتاز بودند، اما به نظر می‌رسید ۱۷۶ کرسی از ۳۴۹ کرسی پارلمان را در مقابل ۱۷۳ کرسی بلوک چپ میانه به دست آورند. این انتخابات نقطه عطفی در سیاست سوئد است، زیرا در این انتخابات دموکرات‌های مخالف مهاجرت به سوئد که در اولین ورودشان به پارلمان در سال ۲۰۱۰ از طرف همه احزاب اصلی طرد شده بودند اکنون در آستانه نفوذ بر سیاست‌های دولت هستند.

اندرسون گفت که او درک می کند که بسیاری از سوئدی ها از این وضعیت نگران هستند که حزبی که در گروه‌های حاشیه‌ای سفیدبرترپندار ریشه دارد اکنون دومین حزب بزرگ کشور است.

اولف کریسترسون  اولف کریسترسون  اولف کریسترسون

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا