جدیدترین اخبارجهان

شرکت متا: با وجود فیلتر کردن اینستاگرام میلیونها نفر در ایران از این پلتفرم استفاده می کنند

متا: با وجود سرکوب، ده ها میلیون نفر هنوز در ایران از اینستاگرام استفاده می‌کنند

شرکت متا: با وجود فیلتر کردن اینستاگرام میلیونها نفر در ایران از این پلتفرم استفاده می کنند

شرکت متا روز پنجشنبه گفت که علیرغم تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای مسدود و فیلتر کردن اینستاگرام به دلیل خیزش انقلابی طی چند ماهه اخیر، همچنان ده‌ها میلیون کاربر ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

پلتفرم اینستاگرام از زمان قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز، توسط پلیس امنیت و اخلاق تهران (گشت ارشاد) در ۱۶ سپتامبر، در ایران توسط جمهوری فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی فیلتر شده است.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا در یک نشست خبری گفت «در این مدت اینستاگرام در پوشش دهی اعتراضات مردم به طور گسترده توسط ایرانیان استفاده شده و مردم که بسیاری از آنها نمی‌توانند مستقیماً از ایران گزارش دهند، همچنان با انتشار تصاویرشان در اینستاگرام، اخبارشان را به رسانه‌های بین المللی می‌رسانند.

رئیس امور جهانی متا با بیان اینکه خیزش انقلابی ناشی از مرگ مهسا امینی منجر به سرکوب مردم توسط مقامات حکومت جمهوری اسلامی و محدود کردن استفاده از اینترنت و برنامه هایی مانند اینستاگرام شده اظهار داشت «ما شاهد هستیم با وجود تلاش‌های بسیار زیاد برای فیلتر و مسدود کردن اینستاگرام، همچنان ده‌ها میلیون نفر راه‌هایی برای دسترسی به آن پیدا کرده‌اند.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی متا نیز بیان کرد «تاکتیک‌های دسترسی به سرویس شبکه اجتماعی تصویر محور اینستاگرام شامل استفاده از نرم‌افزار شبکه خصوصی مجازی است که فعالیت‌های آنلاین را رمزگذاری و پنهان می‌کند.»

رئیس سیاست امنیتی متا افزود: مردم ایران همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که برای مکان‌هایی با پهنای باند اینترنت کم طراحی شده و از سال گذشته در ایران انتشار بافته نیز استفاده می‌کنند.

شرکت متا همچنین سیاست‌هایی را برای حذف پست‌هایی که فعالان و روزنامه‌نگاران را «اخراج» می‌کنند، اعمال کرده است.

گلیچر در این نشست یادآور شد «این یک واقعیت ناگوار است که وقتی دولتی می‌خواهد شهروندانش را از دسترسی به بحث‌های عمومی منع کند، ابزارهای زیادی در اختیار دارد که می‌تواند برای انجام این کار از آنها استفاده کند اما، ما من مطمئن هستم شواهد نشان می‌دهد تلاش‌های ایران آنطور که آنها که فکر می کردند موثر نبوده است.»

به گزارش متا، از زمان قتل مهسا امینی، هشتگ‌های مربوط به اعتراضات و خیزش انقلابی مردم در ایران بیش از ۱۶۰ میلیون بار در اینستاگرام استفاده شده است.

حکومت جمهوری اسلامی این هفته نیز در واکنش به اقدامات مشابه علیه تهران در واکنش به اعتراضات، ۳۶ فرد و نهاد در اتحادیه اروپا و بریتانیا را تحریم کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا